Kvinnoanpassade saker vi kvinnfolk alltid saknat

@Amha

Nu vet jag vad jag menar:

mach3-turbo-rakhyvel.jpg
1041-4-gillette-venus-rakhyvel-framsida.jpg

Dock är det ju som @Killaloe påpekar säkert subjektivt vilket man gillar bäst :)

Det beror säkert också på hur hårig/vilken typ av hår en har där en vill raka, vad som fungerar bäst :)
Men rent generellt så kunde de ju t.ex göra olika typer av blad istället för "manliga och kvinnliga" rakhyvlar tänker jag - och så blir det som med blyerstpennor eller så, att en får välja grovlek och kan anpassa efter håret :D

Öh...?

Är mikrofiberdukar "tjejgrejer"?

– Nej, just de skulle kunna vara en könsneutral produkt. De har vi haft med på Tjurruset också, som är ett mixat lopp. När man springer och tävlar kan kläderna bli svettiga så det vi ska göra är att hjälpa till med tvätten efter loppet.

Antingen så innehåller goodiebagen tjejgrejer eller så gör den inte. Snacka om att vända kappan efter vinden.

Det beror säkert också på hur hårig/vilken typ av hår en har där en vill raka, vad som fungerar bäst :)
Men rent generellt så kunde de ju t.ex göra olika typer av blad istället för "manliga och kvinnliga" rakhyvlar tänker jag - och så blir det som med blyerstpennor eller så, att en får välja grovlek och kan anpassa efter håret :D

Precis, håller med! Det är mer att jag gillar den "kvinnliga" hyvelns utformning bättre :)

En deltagare i vårruset redovisade innehållet i loppets goodiebag. Om jag inte missminner mig så var det tamponger, trosskydd, en microfiberduk och en liten chokladbit :meh:
Arrangörens argument var tydligen att man i ett lopp för kvinnor måste ge ut "kvinnoanpassade produkter".

Men va? Så kvinnor får tamponger och blir arga? Jag hade blivit glad, då kan jag ju lägga dom pengarna på något annat istället.

Jaja, något skall det alltid bråkas om och hatas på.

Men va? Så kvinnor får tamponger och blir arga? Jag hade blivit glad, då kan jag ju lägga dom pengarna på något annat istället.

Jaja, något skall det alltid bråkas om och hatas på.

För kvinnan som skrev inlägget handlade det nog mer om vad goodiebagen förmedlade angående vad tjejer/kvinnor är intresserade och har nytta av; mensskydd, städprylar och choklad. Vilket jag faktiskt håller med om är väldigt trist.

Men så har jag heller aldrig förstått grejen med särskilda motionslopp för kvinnor; tjejmilen, tjejvättern, etc. Tycker att hela grejen är konstig.

För kvinnan som skrev inlägget handlade det nog mer om vad goodiebagen förmedlade angående vad tjejer/kvinnor är intresserade och har nytta av; mensskydd, städprylar och choklad. Vilket jag faktiskt håller med om är väldigt trist.

Men så har jag heller aldrig förstått grejen med särskilda motionslopp för kvinnor; tjejmilen, tjejvättern, etc. Tycker att hela grejen är konstig.

Men kvinnor har ju nytta av mensskydd? Städprylar och choklad är ju ändå könsneutralt men det är inte okej? Hon tjafsar om proteinpulver och energirik bar men när jag läser så ser jag ju att det har delats ut bananer och lämplig dryck.

Så tröttsamt. Hade dom delat ut proteinpulver och proteinbars så hade säkert någon gått i taket över att "goodiebagen enbart riktar sig till motionärer på elitnivå" eller något.

(Särskilt när mottagarna nyss genomfört ett lopp och tillhör en målgrupp som skulle vara väldigt lätt att tillfredsställa med vattenflaskor, proteinbars, strumpor eller något annat som faktiskt är relaterat till träning. Uppenbarligen finns det ju även sådana produkter som är "tjejiga".)

Ja alltså jag vet inte, men vadå, den är väl könsneutral? Eller va? Tjurruset fick ju också sån? Får man inte ge städgrejer till kvinnor nuförtiden?

Jag blir så trött på livet.
Vet inte alls hur de skyltat det hela men säg att de sagt att man slå få en goodiebag typisk för tjejer och så petar de ner städprylar. Jag vet inte? Jag hade säkert fnissat och undrat vad i hela friden. Kan ju tycka att prylar relaterade till sporten vore bättre. Mobilhållare, handledsvärmare med ficka för t.ex nycklar och lite sånt. Jag skenar ju inte runt vårruset för att jag är tjej utan för att jag gärna springer.

Men kvinnor har ju nytta av mensskydd? Städprylar och choklad är ju ändå könsneutralt men det är inte okej? Hon tjafsar om proteinpulver och energirik bar men när jag läser så ser jag ju att det har delats ut bananer och lämplig dryck.

Så tröttsamt. Hade dom delat ut proteinpulver och proteinbars så hade säkert någon gått i taket över att "goodiebagen enbart riktar sig till motionärer på elitnivå" eller något.

Jo, det är klart man kan ha nytta av mensskyd och städprylar. Men det hör ju knappast ihop med att man just sprungit ett lopp (trots att man är kvinna..)? Inte en pryl i den där påsen kunde relateras till det deltagarna just genomfört. Jag tycker att det är lika konstigt som att slänga ned en verktygslåda i goodiebagen - jaha, liksom.

Vet inte alls hur de skyltat det hela men säg att de sagt att man slå få en goodiebag typisk för tjejer och så petar de ner städprylar. Jag vet inte? Jag hade säkert fnissat och undrat vad i hela friden. Kan ju tycka att prylar relaterade till sporten vore bättre. Mobilhållare, handledsvärmare med ficka för t.ex nycklar och lite sånt. Jag skenar ju inte runt vårruset för att jag är tjej utan för att jag gärna springer.

Visst, men en goodiebag är ju ändå fylld med produkter från sponsorer. En bag fylld med reklam i princip. Nu var det dom här som ville sponsra med gratis saker liksom.

Jaha då vet jag till framtiden att jag aldrig får packa ner saker i en goodiebag som är "typisk för tjejer" oavsett om produkten är könsneutral eller ej, om den någon gång tidigare har varit förknippad med kvinnlighet. O_o

Alla kvinnor har inte mens och alla som har mens använder inte tamponger. Förutom att det är ungefär lika roligt som en rulle toapapper, om man nu har användning för det.

Nej, visst finns det undantag som inte har mens men det är faktiskt "typiskt kvinnligt" att ha mens.

Om man nu inte använder tamponger så fick man ju trosskydd att använda istället. Alla använder ju inte trosskydd heller.

Jo, det är klart man kan ha nytta av mensskyd och städprylar. Men det hör ju knappast ihop med att man just sprungit ett lopp (trots att man är kvinna..)? Inte en pryl i den där påsen kunde relateras till det deltagarna just genomfört. Jag tycker att det är lika konstigt som att slänga ned en verktygslåda i goodiebagen - jaha, liksom.

Säg inte det! Man kanske läcker både i näsa och mellan benen av all ansträngning :angel:

Dom fick ju annat också? Räknas inte det? :confused:

Jag har full förståelse för att det är svårt att få företag att sponsra en goodiebag men mensskydd och städgrejer är minst sagt.. Torrt.

Alla är vi olika. Jag hade som sagt varit glad över mensskydd, jag tycker det är sjukt trist att köpa och lägger hellre pengarna på annat. Dessutom en perfekt möjlighet att testa något nytt. :up:

Oavsett så hade jag i alla fall inte blivit kränkt och "förnedrad".

Alla är vi olika. Jag hade som sagt varit glad över mensskydd, jag tycker det är sjukt trist att köpa och lägger hellre pengarna på annat. Dessutom en perfekt möjlighet att testa något nytt. :up:

Oavsett så hade jag i alla fall inte blivit kränkt och "förnedrad".
Jag tror nog grejen var att det var bara såna saker. Hade det varit uppblandat med typ ett svettpannband, reflex, skavsårsplåster eller vad som helst hade inte grejen blivit så stor. Nu blev det verkligen: kvinnor har mens, städar och tvättar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka