- Svar: 64
- Visningar: 7 422
En kvinna skadades allvarligt när hon ramlade av sin häst och sedan blev påkörd av en traktor. Hon vårdas på sjukhus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det står ju absolut Ingenting utöver att kvinnan föll av och hamnade under traktorhjulet. Mordförsök känns lite överilat.Känns ju som mordförsök, varför stannade inte traktorn?
Han körde alltså över en avfallen ryttare.
Är väl mer troligt att traktorn var nära då hon föll av och föraren inte hann stanna i tid.Känns ju som mordförsök, varför stannade inte traktorn?
Han körde alltså över en avfallen ryttare.
Fast det står ju absolut Ingenting utöver att kvinnan föll av och hamnade under traktorhjulet. Mordförsök känns lite överilat.
Det är ju lite mer information än det som stod i trådstarten. Jag tror inte heller alla är bekanta med hur det ser ut runt norra Sunderbyn.Jo det stod i NSD igår, att traktorn fortsatte köra fast kvinnan ramlat av.
Jag skulle också vilja ifrågasätta varför en traktor inte stannar och stänger av vid hästmöte på de små grusvägarna runt norra Sunderbyn, där jag antar att det hände (pga mängden stall där). Väldigt svårt att få en häst förbi en stor skördetraktor (höskörd häruppe just nu) på smal grusväg med smala diken och ofta tät skog bortom diket.
Personligen är min plan att hoppa av och leda min häst så långt ut på äng/skog/granntomt jag kan komma åt om jag skulle få ett sånt möte.
Det är ju lite mer information än det som stod i trådstarten. Jag tror inte heller alla är bekanta med hur det ser ut runt norra Sunderbyn.
Det kan ju helt enkelt vara så att både häst och traktorekipage var väldigt oaktsamma. Mordförsök är fortfarande att dra det till sin spets.
Vållande till kroppsskada står det i artikeln. Eller har kvinnan dött?Den korrekta termen är väl vållande till annans död, och om jag förstod det rätt har dom startat en förundersökning för det.
Vållande till kroppsskada står det i artikeln. Eller har kvinnan dött?
@skiesabove oavsett reagerade jag på att antagandet var rätt orimligt utifrån artikeln i länken. Vet du mer om saken och har fler källor funderar du förstås från andra förutsättningar än oss andra.
Javisst , säkert men hursom ska den som sitter i traktorn alltid ha en tanke på vad som finns på vägen och att kunna stanna. Hästarna har ju synts innan, varit på vägen- då är det ett jättefel att "inte ha en tanke på att hästen kan bli rädd och som här bra köra på.Eller så fungerade det jättebra tills de var precis intill varandra och ingen av dem hade en tanke på att hästen skulle bli rädd då.
Att som du och andra nästan förutsätta att bönder är arga och tycker illa om hästfolk känns rätt trist.Javisst , säkert men hursom ska den som sitter i traktorn alltid ha en tanke på vad som finns på vägen och att kunna stanna. Hästarna har ju synts innan, varit på vägen- då är det ett jättefel att "inte ha en tanke på att hästen kan bli rädd och som här bra köra på.
Nu ska jag inte peka ut någon men rent generellt, inte i detta fallet, så är det ett problem med vissa av bönderna som irriterar sig så till den grad att de mister all hänsynskänsla när de ser en häst på den väg de ämnar mena sig ha rätt att köra på utan något i vägen som stör.
Personligen föredrar jag fordon som passerar sakta och inte stannar, vilket hästar kan finna mer konstigt om nu inte ryttaren ber om det.
Du anklagar ju mig när du drar in mig i ”att bönder är arga” när jag tydligt skrev vissa bönder.Att som du och andra nästan förutsätta att bönder är arga och tycker illa om hästfolk känns rätt trist.
Jag vet inte hur det gått till denna gång och tycker därför det känns djupt olustigt att anklaga någon.
Hemsk olycka. Traktorer är så tunga att ryttaren blev säkert krossad. Påminner om vikten av att försöka vänja hästarna vid alla slags fordon.En kvinna skadades allvarligt när hon ramlade av sin häst och sedan blev påkörd av en traktor. Hon vårdas på sjukhus.