Kvinna dömd för brott mot djurskyddslagen

Sv: Kvinna dömd för brott mot djurskyddslagen

:confused: Är det någon som vet mer om saken?
Varför var hästen tvungen att avlivas?
Jag menar, man var ju inte ut vet bara för att hästen är lite halt (av ett sår? =inget konstigt).

Däremot ska man ju givetvis inte medicinera själv.

Det beror väl på var såret sitter, hur djupt det är och hur infekterat det är/blir. Det kan bli blodförgiftning även av små sår.

:confused: Är det någon som vet mer om saken?
Varför var hästen tvungen att avlivas?
Jag menar, man var ju inte ut vet bara för att hästen är lite halt (av ett sår? =inget konstigt).

Däremot ska man ju givetvis inte medicinera själv.
Man får nog lov att lita på djursjukhusets bedömning. Jag gissar att skadan var mer omfattande än vad som framgår av texten i artikeln.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästarna hade spruckna och uppfläkta hovar samt sår på benen. Nu döms en man i Falkenbergs kommun för brott mot djurskyddslagen.
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I september förra året stoppades en bil med hästtransport av polisen - bakom ratten satt en kvinnlig hästhandlare, och i transporten...
Svar
0
· Visningar
383
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kvinnan arbetade som stallchef på en gård i Kalmar län. Kolleger till henne märkte hur hon behandlade sina hundar och hästar illa. Bland...
Svar
2
· Visningar
1 141
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En tränare i Halmstad stod åtalad för två fall av brott mot djurskyddslagen. Mannen döms nu till dagsböter, då han bland annat inte har...
Svar
0
· Visningar
313
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama