kvarlämnat grovfoder

M

marygoround

Är det någon som har problem med mycket kvarlämnat grovfoder i boxen?
Kanske även någon med en förklaring, något tips eller en bra lösning på detta?

Sv: kvarlämnat grovfoder

får hästen mycket krafft foder? Hur mkt hö får den? Min häst åt inte heller upp sitt hö, men det var för att han fick för mycket kraftfoder.

han har ätit lika 'dåligt' även när han inte fick något kraftfoder alls så det har nog inte med det att göra egentligen,. eller är det nått jag missar?

Han får ungefär 5,5 kilo hö/silage per dag!

Han får 5,5 kg hö/silage om dagen & går ute alla ljusa timmar + motionering

5,5 kg är ju inte mycket precis men å andra sidan vet vi ju inte hur stor din häst är. Står din pålle på halm kanske? Ser du om h*n äter av den i så fall? Min ena väljer alltid att äta de godaste delarna av halmen först innan hon går lös på höet.
//marti

Vi har en herre i stallet som gör så ibland, men då har det varit nåt med betforen, så fort ägaren köpt ny säck så äter han igen.
Men din kanske inte får betfor..?

Det var inte mycket men jag antar att det är en ponny?

Min lämnar mycket grovfoder i boxen *suck* men det beror även en hel del på hur mcyket han får. Försöker ge fri tillgång inne och då blir det en del spill eftersom han inte är något matvrak och gärna ratar höet (inget fel på höet, han lämnade även hösilage när han fick det).

Det är en b-ponny & han står på torv..

hur menar du?

han får betfor men den äter han upp utan problem!

Ja, det är en b-ponny!

Han äter bättre av silaget än höet men lämnar fortf.. en hel del!
Han är inget matvrak han heller iof, men det känns konstigt att det är mycket kvarlämnat.

tandläkartid är redan bokad!

men tänderna kollades för inte alls så länge sen..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 262
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama