Fraggel_Tess

Trådstartare
Kvarka sägs ju vara här och var i landet nu. Finns det någon internetsida där man se vart denna sjukdom härjar någonstans?

Har hört rykten om att det är i mina trakter nu men inte om det är sant *Nervös*

Sv: Kvarka!

Vårt stall var inte upptaget som smittat på den sidan när vi var isolerade i vintras, så helt säker verkar sidan inte vara tyvärr...

I Södermanland och Östergötland också enl. nyheterna som en stallkamrat hört.

Kvarksidan är ju inte uppdaterad på länge, sedan är det säkert inte alla som rapporterar in heller. Så det är nog att vara på sin vakt.

MVH/

Man måste nog titta genom alla sidor för det står om kvarka, tillsammans med andra sjukdomar, även på de sidor där inte kvarka nämns i rubriken.

Kvarka härjar här:
torsby ridklubb-värmland
vreta gård-stockholm
brottby
högbo ridklubb-gävleborgslän
tierp
boda kyrkby-dalarna
tranegård-väsra götal
gäla
ulricehamn.

bästa sättet och de säkraste att få veta är och fråga distriktsvetrinären i ditt område men han får natuligtnis inte lämna ut sekritess material

Helt vansinnig regel igentligen.
Alla smittor skulle vara offentliga.
Nu får vi övriga förlita oss på att dom som drabbas av smittor som kvarka, A2 eller virusabort, verkligen talar om det för alla som berörs och att dom även lägger hela anläggningen i karantän...

Tyvärr är verkligheten en annan.
AM

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag undrar hur många det är som har kommit igång med vaccinering mot Kvarka? Det verkar finnas ett nytt vaccin för hästar som...
2
Svar
35
· Visningar
2 533
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 047
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: Görel
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka