kvaltid ponny?

Sv: kvaltid ponny?

Det verkar inte så.. Jag tror att du kan hitta länkar till ponnygaloppen på Täbys eller Jägersros hemsidor. Själv visste jag inte ens att det finns kvaltider för ponnies.:o

men det stod på galoppförbundets hemsida att man skulle kvala nu när de nya reglerna kom eftersom att ponnygaloppen gått över till galoppförbundet istället för ridsportförbundet. man kunde iallafall anmäla sig till kval på hemsidan, så antar att kan kvalar dem också nu:crazy:

Jag kanske är helt ute och cycklar, men kanske era kval går ut på att man vill bara se hur ponnyn/ryttaren beter sig i tävlingssammanhang, att dom klarar av att rida ner till start utan träckare oså... är inte insatt men har hört nått om det.

vet inte riktigt, men det stod att kvalet gjordes samtidigt som uppridningen och om man hade fler än en ponny som skulle tävla så skulle man även ta med sig dessa och kvala dem.. hmm kan verkligen inte det här:crazy:

Du kvalar ponnyerna men tiden spelar ingen roll, detär bara det att man ska visa att ponnyn är lungn och kan gå rakt... Så någon kvaltid finns inte utan man ska bara godkänna om ponnyn är tillräckligt säker, typ :crazy:

*Jag är INTE så bra på att förklara* :angel:

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
785
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka