kvalreglerna

M

Montgomery

jag vet ju att det finns nya kvalregler, med hopp. men om jag tex rider deb. då är det väl två felfria deb i terrängen som jag ska göra innan jag får gå upp i 1m utöver hoppkvalen?och sen samma sak när jag ska från 1m till *ig eller hur var det nu?

Sv: kvalreglerna

jag vet ju att det finns nya kvalregler, med hopp. men om jag tex rider deb. då är det väl två felfria deb i terrängen som jag ska göra innan jag får gå upp i 1m utöver hoppkvalen?och sen samma sak när jag ska från 1m till *ig eller hur var det nu?

Om du med deb menar 0,90 klass och vi pratar om ridhäst så stämmer det första (+ att du skall ha minst 50% i dressyren) men från 1m till * krävs 2 felfria och 2 med högst ett hinderfel (och dressyren godk), banhoppningen max 12 fel men det ger sig ju självt eftersom du inte får gå ut i terrängen med fler fel

Pratar vi ponny är det troligtvis samma kval nu, men inte helt säkert.... kommer förhoppningsvis nästa vecka :angel:

Hoppsan nu såg jag att jag svarat på en ny tråd....

Det räcker väl med den tråd som redan finns :devil:

2 felfria terräng för att gå ifrån 90 till 1m
2 felfria terräng + 2 med max 1 stopp i varje för att gå från 1m till 1*

2 felfria terräng för att gå ifrån 90 till 1m
2 felfria terräng + 2 med max 1 stopp i varje för att gå från 1m till 1*

och sen behöver man "bara" 2 gdk 1* med max 1 stopp/gång för att gå upp i 2*
Får inte detta riktigt att gå ihop.. :crazy:

Nä, jag tror de 2 måste vara felfria. Fast jag är nyvaken så jag kan ha fel. :angel:

Verkar onödigt med ännu en sån här tråd.

Nä, jag tror de 2 måste vara felfria. Fast jag är nyvaken så jag kan ha fel. :angel:

Verkar onödigt med ännu en sån här tråd.

Jag kan förstå om man inte varit med i diskussionen i den andra tråden att man startar en ny:smirk: Den andra är det väldigt många inlägg i och uppfattas förmodligen rörig med många olika bud :eek:

Jag kan förstå om man inte varit med i diskussionen i den andra tråden att man startar en ny:smirk: Den andra är det väldigt många inlägg i och uppfattas förmodligen rörig med många olika bud :eek:

Jag är böjd att hålla med så fram tills de nya reglerna är spikade så känns det som om vi får leva med flera trådar.
När allt är klart så låser jag och städar lite. :)

om ingen fattade det så är denna tråden om dom GAMLA reglerna, Inte dom nya;)

Även terrängkvalreglerna är ändrade i år. TR kommer antagligen ut på nätet nästa vecka, så läs där om vad som gäller.

tyåpiskt att dom ska ändra precis ALLT. men ngn som vet ngt om dom reglerna då?

Även terrängkvalreglerna är ändrade i år. TR kommer antagligen ut på nätet nästa vecka, så läs där om vad som gäller.

en dag kvar, sen borde ju tr vara ute.....
funderar på hur debutant och lätt höjderna ser ut för ponny nu, har du ngn aning.??

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 332
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur