Kvalregler, 3* och 2* msv A

Snurrfia

Trådstartare
Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈

I Msv B behöver jag kvala från 2* för att få rida 3* men hur fungerar det egentligen i msv A? När kvalet är satt att få rida msv A, får jag då rida både 2* och 3*? Har läst tr men begriper ändå inte, tycker inte dom nämner något om detta alls 😬 Jag läser texten nedan som att man ska rida på minst 62% på 3*-tävling för att få starta 3* men med den logiken skulle ju ingen få starta? 😅
httpsridsport.sedownload18.6226413618418cff834c643a1673270109749TR20II20202320Dressyr20mark20u...png
 
Trestjärnig MsvA (eller StG) behöver du inte kvala till, bara att anmäla sig. MEN når du inte 62% på dina två första starter i klassen får du kvala om (och då får man rida kvalen i MsvB för att kvala till tvåstjärnig MsvA)

Vad jag inte riktigt fattat än är om man måste (efter att ha blivit nedknuffad och gjort kval i MsvB) måste starta MsvA på tvåstjärnig nivå och kvala där till trestjärnig MsvA?
Och om man nu gjort det, kvalat i tvåstjärnig MsvA för att rida trestjärnig, finns kravet på att klara 62% på lilla rundan fortfarande kvar?
 
Trestjärnig MsvA (eller StG) behöver du inte kvala till, bara att anmäla sig. MEN når du inte 62% på dina två första starter i klassen får du kvala om (och då får man rida kvalen i MsvB för att kvala till tvåstjärnig MsvA)

Vad jag inte riktigt fattat än är om man måste (efter att ha blivit nedknuffad och gjort kval i MsvB) måste starta MsvA på tvåstjärnig nivå och kvala där till trestjärnig MsvA?
Och om man nu gjort det, kvalat i tvåstjärnig MsvA för att rida trestjärnig, finns kravet på att klara 62% på lilla rundan fortfarande kvar?
Aaa, tack!!🙏 Tycker reglerna är så jäkla snurriga, vad är det för fel på msv B-reglerna som iaf går att förstå?! 🫣
 
Det är reglerna för ”rundorna” som stökar till det för oss amatörer.
För proffsen är det bra att de kan gå in direkt i rundorna och kvala där, för oss som vill testa på klasserna men inte klarar 62% med en gång är det lite struligt 😅
 
Det är reglerna för ”rundorna” som stökar till det för oss amatörer.
För proffsen är det bra att de kan gå in direkt i rundorna och kvala där, för oss som vill testa på klasserna men inte klarar 62% med en gång är det lite struligt 😅
Eller hur, vi vanliga dödliga som behöver navigera i snåriga regler 😝
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: zarmino
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 142
Senast: Jeps
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: MiniLi
·
Dressyr Sista dagen att pumpa in förslag till nästa års TR och jag sliter med vad jag tycker om kvalreglerna 😅 Vad tycker ni? Har ni lämnat in...
Svar
3
· Visningar
2 811
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp