Kväljning eller hicka?!

O

oskis

Reagerade just på att min lilla birmahona (hon är 4½ månad) fick som kväljningar eller hicka efter att hon hade legat och tvättat sig. Kan katter förresten ha hicka? :confused:
Hon gjorde så där cirka 4-5 gånger och sen var allt bra.
Kan det vara nån hårboll som ligger och retar? Har inte spytt upp någonting i alla fall.
Har sett detta inträffa även nån annan gång just efter att hon tvättat sig.
Annars verkar hon i alla fall må hur bra som helst, full i bus och gos :love:
Men vad tror ni att det kan vara?

Sv: Kväljning eller hicka?!

Katter kan både hicka o rapa :D Min lilla tjej brukar rapa så sött efter maten, och på utandningen av rapen så åker tungspetsen ut :rofl: Hickar gör hon flera gånger i veckan, 3-10 gånger, sen är det bra. Så de kan de små liven. :D

Okej :rofl: Tack för svaret. Kissen verkar i alla fall må hur bra som helst, det har inte hänt nån mer gång än i alla fall. Just nu busar hon och min dotter på 15 månader som små tokar :love:

Jag har haft katter i många år, men inte förrän nu har jag fått en katt som hickar :D En av kattsystrarna hickar ofta en stund efter hon har ätit något gott.. slukar väl det för snabbt kan jag tänka mig. Sött låter det i alla fall och hon tittar undrande på mig varje gång hon hickar till. :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 398
Senast: kratbran
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 817
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama