kvalitetsbedömningarna...

Sv: kvalitetsbedömningarna...

Jag tror att infon inför årets kvalitetsbedömning o championat skull komma 15 februari.
Har tänkt att min pålle ska vara med, så jag väntar med spänning :bump:

ok.

Ska du visa din häst själv? Hopp eller dressyr? Kan man visa de i båda förresten?

Jag och två kompisar red in en 3-åring förraåret, som projekt i skolan. Nu matchas hon mot 4-årstesten...ska bli jättekul att se vad hon kan, man får ju iaf ta på sig lite av äran ;)
Hon är e.Cortus ue. Acapulco Gold, stor och flott

Vad är det för stam på din? Vilka förhoppningar har du? *nyfiken* Det är ju så kul med unghästar!

Min son har också en 4 åring som matchas inför kvaliten. 4 årschampionatet är inte bestämt ännu. Stamen är Maistic-Elizar-Dragon.

Det är både hopp o dressyr under kvalitetsbedömningen.
Gångarter visas först vid hand, skritt o trav. och sen ett ridprov i alla gångarter(ett litet dressyrprogram).,
Hoppningen är valfri, uppsuttet eller löshoppning. Måste vara uppsuttet för att kunna kvala in till Championatet.

Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska visa själv eller inte. Men nån gång ska ju vara den första :)

Han är e. Labrador-Lombard-Falstaff.

Visst är det kul med unghästar :)
Hur långt har era 4-åringar kommit nu i utbildningen?

Våran skall börja hoppas under ryttare i dagarna. Är löshoppad mkt. Hon gör även rena framdelsvändningar, ryggningar och skänkelvikningar. Hon går ganska mkt konditions träning och muskeluppbyggnads saker. Klätrar en hel del. Vi kommer inte att visa henne själva, utan det kommer kompisen att göra som har henne på vidarutbildning. Hon kommer att visas på Grevagården.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 381
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur