Kvalitetsbedömning för 4-åringar!

Cut3Leo

Trådstartare
Hej alla! Ge mig information om vad man ska kunna/genomföra på kvalitén för dressyr! Hade fått för mig att man skulle rida prgrammet fö "Fyra-åriga hästar", men sen läste jag någonstans att man följer en speakers anvisningar och i princip bara rider runt fyrkanten och lite på volt? Löshoppning? Visning för hand?

Så förklara nu ni som vart med om detta förut. Har sökt men inte riktigt några bra tips.

Mvh Michaela :)

Sv: Kvalitetsbedömning för 4-åringar!

Nu är det 3 år sen jag red kvaliten, men jag tror inte det är några större förändringar.

Först vet besiktas hästen, sen visas den vid hand i skritt och trav. Sen visas gångarterna uppsuttet, domarna säger till vad dom vill se. Och sist visas hoppningen uppsuttet el. löshoppning.

Nu är det 3 år sen jag red kvaliten, men jag tror inte det är några större förändringar.

Först vet besiktas hästen, sen visas den vid hand i skritt och trav. Sen visas gångarterna uppsuttet, domarna säger till vad dom vill se. Och sist visas hoppningen uppsuttet el. löshoppning.

Visningen vid hand är numera struken, man visar bara uppsuttet.

Vad trevligt du rider, förresten! Jättefin, följsam sits.

Såg dig och ditt sto i dressyrtråden, imponerad! :bow:

Tack!

Vad skönt att dom tagit bort det :bow:, men det måste väl vara ngn form av exteriörbedömning?

Tack!

Vad skönt att dom tagit bort det :bow:, men det måste väl vara ngn form av exteriörbedömning?

Exteriörbedömningen är kvar, bara visning vid hand som är borta. Ska visa min valack nästa år, ska bli jättekul! Så vi får ligga i hårdträning i ett år... :laugh:

Åh, vad spännande! Det är bara att träna på då :laugh:.

Hej! tack! Okej, då är alltså visningen för hand struken. Ett moment mindre. Hur högt löshoppar man?

Mvh Michaela:D

Tack Gorm! Tyckte jag letat efter en liknande sida. Men inte funnit någon, Super!!!

:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka