Kvaliten 4Åringar

E

ess

Hej måste fråga nu när det drar ihop sig för kvaliten om hästen måste ha licens och om man måste ha regional licens som ryttare?? Hittar ej information om detta men det står att "tävlingen" är regional status så då förmodar jag det men vet att för några år sedan behövdes det ej.... HJÄLP MIG:confused:

Sv: Kvaliten 4Åringar

på Kvaliten behöver hästen inte ha licens och ryttaren ska ha lägst lokal licens har jag fattat de som.

Tack!! Då är det som det var för några år sedan...

Men något som också verkat ha blivit ändrat är att hästarna bara bedöms gångartsmässigt under ryttare förr var det ju både under ryttare och vid hand... Nu ställs de bara upp vid hand för att få bedömmningen på extriört.... Efter ridningen...

Jag har fattat rätt va????

Jag frågade eftersom det stod regional, men varken häst eller ryttare behöver licens på kvalitén.

I.o.m det nya systemet så måste "tävlingen" in i ngn kategori.

Men annrs är det som på tre-årstestet att inga licenser krävs.

Du har fattat rätt.

Jag skrev protokoll på Strömsholm förra året och då bedömdes hästarnas gångarter först under ryttare och därefter sadlades de av och visades för hand för exteriörbedömning.

Du har fattat rätt.

Jag skrev protokoll på Strömsholm förra året och då bedömdes hästarnas gångarter först under ryttare och därefter sadlades de av och visades för hand för exteriörbedömning.

Tack:bump:

Det är nog olika.. Österlens Hästvänner har lagt in sin som Klubb, just för att inga lincenser krävs. varken till ryttare eller häst.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 504
Senast: KesoNeso
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 947
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka