Kvalificering till lätt????

S

skyfighter

hur "kvalificerar" man sig för att få starta Lätt fältävlan på en d-ponny är ju så lite med tävlingar i skåne.... :confused:

2 felfria rundor i lb har jag för mig att du kan kvala till lätt på ponny

okej i hoppning alltså, måste ju vara säker :D jag hoppas det är så för om man ska rida 2 debutant så blir det lite svårt eftersom det är så dåligt med tävlingar här nere... :bump:

jo men jag tror det är så att du antingen kan rida två debutanter eller två felfria lb hoppning.....orkar inte springa o kolla tr :cool:

Förutom fälttävlanskortet förstås så måste Du ha endera en debutant med 0 hinderfel i terrängen ELLER två Lätt B banhoppning med högst ett nedslag (ingen vägran) per klass.

okej! tack för era svar! vad är skillnaden mellan en lätt fälttävlan och en debutant i höjd och dressyren? :confused:

Dressyren är inte så mkt svårare. hoppningen är 90 och lika så terrängen tror att i debutan att de är 70

På häst var det ju så att man fick
starta lätt om man hade 2 nollor i 1.10.
Har hört att dom ändrat! Nån som vet?
Som orkar kolla TR?

på häst måste du ha två felfria rundor i terrängen i debutant frö att kvala till lätt

Man har aldrig kunnat kvala i banhoppning för häst, inte i denna livstiden iallafall.

va? det har jag hört många som sagt!
man kanske borde kollat upp det själv då!
från början menar jag!
men tack då vet jag hur det ligger till!

En annan sak jag hört..
att man måste ha under 75% i dressyren oxå för att gå upp i lätt
( 2 starter under 75% o felfri i terrängen)
kanske inte stämmer det heller?

Du borde köpa ett TR hör jag så du får allt klart för dig.
75 straff i dressyren inte i %.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 932
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka