D

Dark_Iris

Ja, jag är inte så insatt på hästsidan hur det ligger till med kvalen...

Kvalar man som YR för att få starta exempelvis 130, 140 och uppåt?

juniorer kvalar till 130 om jag minns rätt, men hur många rundor och är det felfria som räknas, eller poäng som för ponny eller hur ligger det till?

Jag är fortfarande bara insatt på ponnyisdan så om någon vänlig själ vill upplysa mig om reglerna blir jag glad :D XP

Sv: Kvala...

för juniorer gäller det att ha genomfört 3 grundomgångar i 1.20 med högst 4 fel i varje, för att kvala 1.30, ryttare som har klarat detta dvs. kvalat till 1.30 får starta andra hästar med motsvarande kvalificering på samma höjd.

för YR gäller det att kvala till elittävlingar. och då gäller det att under föregåenge eller innevarande år ha fått minst 2 felfria grundomgångar på nationell tävling - 1.30 eller högre. och om ekipaget har ridit på elitnivå året innan, så gäller det att ha 2 felfria grundomgångar på elitnivån - 1.30 eller högre för att få fortsätta rida elittävlingar. detta gäller även för juniorer

hoppas det inte blev jätterörigt, försökte skriva så tydligt som möjligt :p

Senast ändrad:

haha, okej, tack :P

Så, om jag fattat det rätt, behöver jag som YR inte kvala förrän jag vill tävla på ELIT-tävlingar? eller? :P

jag får tävla vilka klasser som helst på regional och nationell nivå utan att ha startat ngt annat/klarat vissa rundor innan? :p

förlåt att jag bara hoppar in i tråden, emn behöver man inte kvala till nationell som J/YR?

till nationell behver man inte kvala, endast till Elit.

Jag trodde att an behövde ha två placeringar på nat 130 för att få rida elit, men kanske bara är som senior. Men behöver inte juniorer också kvala till elit?

Jo det måste dom, eftersom det gäller alla storhästekipage :)

Kolla i TR mom 375
där står det att det för att ett ekipage ska få starta i elittävling krävs under förgående eller innehavande år, ha klarat minst 2 felfria ritter i grundomgå på nationell tävling eller elittävling 1.30 eller högre.

Liknande trådar

Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Luff
·
Hoppning Jag vet att detta ska stå i TR, men jag blir inte riktigt klok på det jag läser i TR jämfört med de svar jag får när jag googlar. I TR...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Jeps
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka