TeamLundVer
Trådstartare
Funderar lite smått på att försöka kvala in till Falsterbo i år men blir väldigt konfunderad över vad som står på deras hemsida. (Nu har det iofs inte kommit upp vad som gäller 2009, men jag tror tyvärr inte att jag kommer begripa det hela bättre ändå)
Alltså för de som kvalade in 2008 så var kraven dessa:
Kvalificering till Semifinal i Folksam Scandinavian Open i Falsterbo
Till semifinal går samtliga hästar som kvalificerat i någon av klasserna enligt nedan
5-åringar
LA klasser direktkval minst 67%
LA Unga hästar FEI:s finalprogram för 5-åriga hästar 72%
Vad menas med LA klasser direktkval?? (är det en speciell tävling? och var hittar man i så fall dessa?)
LA Unga hästar FEI:s finalprogram... (kan inte tänka mig att detta program är särskilt vanligt ute på tävlingsplatserna så det torde väl vara en särskild kvaltävling, eller? om i så fall VAR??)
Känner mig helsnurrig här efter mitt klurande, och inte har jag klurat ut det heller så nu hoppas jag på er hjälp O kloka Bukefalister
Alltså för de som kvalade in 2008 så var kraven dessa:
Kvalificering till Semifinal i Folksam Scandinavian Open i Falsterbo
Till semifinal går samtliga hästar som kvalificerat i någon av klasserna enligt nedan
5-åringar
LA klasser direktkval minst 67%
LA Unga hästar FEI:s finalprogram för 5-åriga hästar 72%
Vad menas med LA klasser direktkval?? (är det en speciell tävling? och var hittar man i så fall dessa?)
LA Unga hästar FEI:s finalprogram... (kan inte tänka mig att detta program är särskilt vanligt ute på tävlingsplatserna så det torde väl vara en särskild kvaltävling, eller? om i så fall VAR??)
Känner mig helsnurrig här efter mitt klurande, och inte har jag klurat ut det heller så nu hoppas jag på er hjälp O kloka Bukefalister