fio

Trådstartare
Har någon koll på hurvida man kvalar om i den här sporten ? Har slängt iväg ett mail till Sara på förbundet men kastar ut frågan här oxå.

Mina kval går ju helt ut i år och frågan är ju var man behöver börja kvala om , hade jag tex inte nu ridit dom här * klasserna i år med Hille så är det ju inte så värst logiskt att han skulle behöva börja i debutant igen?? Läste på FEI´s sida att om man ridit 5 st kvalificerande resultat på samma nivå så är ryttaren kvalificerad på livstid på den nivån och under men det framgick inte om det gällde hästen oxå (troligtvis inte)

Givetvis börjar man ju inte med att kasta sig ut i svår klass direkt efter de år av uppehåll vi har haft på den nivån

Senast ändrad:
Sv: Kvala om

Du faller ett steg enl. TR IV och efter två år ytterligare ett osv

Tänk va mycke man kan läsa i TR....:angel:

Du faller ett steg enl. TR IV och efter två år ytterligare ett osv

Tänk va mycke man kan läsa i TR....:angel:

Ok tack jag har inte TR :angel: Men det gäller även internationellt då ? Det kunde jag nämligen inte läsa mig till på FEI´s sida (eller så fattade jag inte)

Frågan är ju vad som räknas som steg, om det tex är ett steg mellan CCI*** och CIC*** eller om man går direkt från CCI*** till CCI**

Här kan svenskar som löser tysk tävlingslicens inte falla längre ner än till *-ig nivå... och man måste inte kvala upp hästen till *-ig utan kvalningen börjar där... det är rätt praktiskt...

Du råkar inte ha TR till hands och kan citera?

/PF som är nyfiken men för snål för att köpa nytt tr :P

Frågan är ju vad som räknas som steg, om det tex är ett steg mellan CCI*** och CIC*** eller om man går direkt från CCI*** till CCI**

Jag vet att jag måste kvala om i CCI** till CCI*** det är jag helt införstådd i men att jag förhoppningsvis slipper rida en CCI* för att få rida den där CCI** och att jag kan gå direkt in i CIC** utan att kvala i CIC* först.

Jag har senaste.

Mom 410:
Tidigare uppnådd kvalifikation som ej förnyas genom angivet antal uppnådda resultat under kvalificeringsperioden och som ej vidmakthålls enligt föregående stycke faller en nivå för en period av två kalenderår, och faller därefter om erforderligt antal kvalificerande resultat för respektive typ/nivå ej uppnås, ytterligare en nivå för två följande kalenderår osv.

Var det det ni var ute efter?

Tänk vad en helg på landet kan ändra om en människa....! Jag lastade ur en trött ( men faktiskt ganska rosa) och sliten blondin som ALDRIG mer skulle tävla FT för det var HELT meningslöst....

Hem 48 timmar senare skickar jag en glad och rosig (fortfarande ganska rosa) Blondie som glatt kastar sig över Buke och postar denna tråd.....:devil:

Fio lilla....vad skulle du göra utan mig????:):D

Tänk vad en helg på landet kan ändra om en människa....! Jag lastade ur en trött ( men faktiskt ganska rosa) och sliten blondin som ALDRIG mer skulle tävla FT för det var HELT meningslöst....

Hem 48 timmar senare skickar jag en glad och rosig (fortfarande ganska rosa) Blondie som glatt kastar sig över Buke och postar denna tråd.....:devil:

Fio lilla....vad skulle du göra utan mig????:):D

Men NovaliO1 :eek::eek::eek:

Har inte du heller ett TR att låna till stackas Fio :rofl::rofl::rofl:

Tidigare uppnådd kvalifikation som ej förnyas genom angivet antal uppnådda resultat under kvalificeringsperioden och som ej vidmakthålls enligt föregående stycke faller en nivå för en period av två kalenderår, och faller därefter om erforderligt antal kvalificerande resultat för respektive typ/nivå ej uppnås, ytterligare en nivå för två följande kalenderår osv.

Rent konkret betyder detta att tex Ruby då får gå ** nästa år? Hon hade kvar kval detta år för ***, men nästa år så faller dessa. Nu gick hon ju en del * förra året iof

Men om man ser till mitt fullblod som lär ha en konvalacens hela nästa år också så faller ju hans kval ut året efter dvs 2009, eftersom han inte tävlat något alls detta år pga skada. Han var kvalad till * och då borde det betyda att han kan gå ut i 100 klass 2009?? Eller tolkar jag fel?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 467
Senast: Morran
·
Fälttävlan Jag har bestämt mig för att så småningom börja träna och ev. tävla fälttävlan. Rider storhäst, 10 år, och är själv 18. Vi har låångt...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: Nomina
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230
Ridning Jag skulle behöva hjälp i ett svårt beslut: Jag köpte min häst (en valack på 4 år för 4 år sedan). Eftersom jag kände ägaren (min...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 838
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA