Kvala nationellt som young rider?

Sv: Kvala nationellt som young rider?

Allt om kval står i TR och menar du kval till SM så står detta på förbundets hemsida:

Kval enligt 2007 års SM regler
Lägst 64% i minst två (2) ritter i FEI:s Lagtävlansprogram för Unga Ryttare 2004, Msv A:1 2003, FEI:s Prix S:t Georges 2000 (ej Kür)eller högre, vid lägst regionala tävlingar.

ja jag vet vad som krävs för SM, men för nationellt undrar jag.
Måste ju kvala nationellt först för att kunna kvala SM
Hittar det ingenstans och har ingen TR lättåtkomlig nu så därför ställde jag frågan.

Nej, du kan kvala till SM på regionala tävlingar (se mitt föregående inlägg).

Det är inte samma regler för stor häst som ponny. Även juniorer på stor häst kan kvala på regionala tävlingar.

jaha okej. tack.
men man måste ju ändå kvala för att få rida nationella klasser väl?

Jag är också lite intresserad av den frågan faktiskt, hm.. har för mig att jag läst det nån stans, ska kolla upp det.

okej.. ja jag har letat typ överallt men hittar inget. och hittar TR heller :cry:

Hej
Du behöver inte kvala till nationell/elit om du är Junior eller YR.
Det är bara till mästerskap som SM du behöver rida 2 ritter på 64% i S:t George.

:banana:

Behöver man inte kvala?
Har för mig att jag har hört det. Så då kan man alltså bara anmäla sig till en nationell tävling om man skulle vilja det?

Nä du behöver inte rida 2 ritter i St George för att rida Sm som YR:
Läs citatet av b_a_l där uppe..

Hej
Ja det kan du! Läs i dressyr TR, där står det att tydligt att junior eller YR inte behöver kvala till nationell/elittävling Något som jag aldrig behövt göra under min YR period heller.

Jag vet att man kan kvala till SM i FEI och Msva klasser också ;)
Men det jag menade var att det är endast till SM du behöver kvala och det kan du göra på regional, nationell eller elittävling.

Ja det är fritt fram för YR att starta nationell/elittävling utan kval.
(dock tror jag att du inte får starta SB:1 högre utan kval).Utan det är avsett för att man ska rida de klasser som motsvarar junior eller YR dvs MSV eller S:t George

okej tack så mycket !! :)

jag hittar inte mitt TR som ja skrev där uppe, därför skrev ja och fråga om nån visste :D

ok! såg att du skrev att du inte hittade TR nu!:D

Lite offtop men har du planer på att ut och tävla något?:)

Ja jag ska debutera nästa helg A5, A6, får se hur det går.
Har bara tävlat ponny innan:D

Så än så länge är det inte tal om att rida nationellt, men jag ville bara veta för skojs skull och kanske för framtiden:D

Här en til som kan intyga det!:D Behövde aldrig kvala till nationellt som Junior iheller, lite skoj får jag säga etfer alla ponnyåren :D.
Anledningen till att man inte behöver kvala har jag för mig är att dte är så få nationella tävlingar för just Juniorer och YR, därför ges det fler tillfällen genom tat även regionala är tillåtna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Västerbottens distriktsmästerskap i dressyr har under helgen ägt rum på Skellefteå ridklubb. Vinnare i junior/young rider-klassen blev...
Svar
0
· Visningar
49
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen avgörs Folksam SM i hoppning inomhus för senior, young rider och junior hos Runsten Equestrian.
Svar
0
· Visningar
80
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i dressyr för U25 och young rider pågår just nu i St. Margareten i Österrike och Sverige har två lag på plats.
Svar
0
· Visningar
125
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra helgen avgjordes EM i dressyr för U25 och Young Rider i Österrike och nu är det dags för de yngre ryttarna att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.