Kvala högre klass, häst...

A

Ancor

Jag fattar inte, nu har jag läst TR 10000 ggr känns det som. Det står följande: För att få starta 1.30 krävs 2 genomförda grundomgångar i 1.20 med högst 4 fel, bedömning i två faser.
Gäller detta resultat nuvarande OCH föregående år eller räknas det bara from i år? Så tex om jag uppfyllde kraven i höstas att få starta 1.30 , måste jag "börja" om i år för att få starta 1.30? :confused:

Sv: Kvala högre klass, häst...

Tror det gäller föregående år med. Annars skulle ju alla få börja om varje år;)

Tror det gäller föregående år med. Annars skulle ju alla få börja om varje år;)

:rofl::rofl: jo precis! Vart lite orolig, kände att va faaaan. gud så puckad man är :cool:
Gjorde 2 starter i 1.20 i höstas ena med 4 fel och den andra vart vi placerade så jag tänkte att va tusan ska man börja om :rofl:

Gäller kvalreglerna för bed A:0 också?

det står det inte....
i bedömning två faser heter det ju inte grundomgång resp omhoppning utan fas 1 resp 2.
det står som det står eftersom det inte bara är grundomgångar som räknas som kval utan även första fasen i bed två faser.

"(grundomgång/första fasen i bed två faser)" står det i TR. alltså grundomgång ELLER första fasen med max 4 fel

Ja, det är ju bara att konstatera att hissen inte går hela vägen upp på mig ibland :angel:

är det här för unghäst eller för alla??? YR/seniorer behöver väll inte kvala till 130cm med en lite "äldre" häst?:confused:

Jo, från och med 2008 kvalar alla. Enda undantagen är de som placerat sig i 1,50, de får starta alla klasser med alla hästar.
TR finns på SvRF:s hemsida, bara att titta där.

är det här för unghäst eller för alla??? YR/seniorer behöver väll inte kvala till 130cm med en lite "äldre" häst?:confused:
Så vitt jag förstår spelar det ingen roll om du har en häst som gått WC med annan ryttare, för att du och hästen ska få starta 1.30 ihop måste ni ha max 4 fel i två starter i 1.20. eller har jag missuppfattat, IGEN?

Så vitt jag förstår spelar det ingen roll om du har en häst som gått WC med annan ryttare, för att du och hästen ska få starta 1.30 ihop måste ni ha max 4 fel i två starter i 1.20. eller har jag missuppfattat, IGEN?

Har man placering i 1,50 behöver man inte kvala med ngn häst.

Jamen i det inlägg du citerade nu så var det hästen som gått WC och då stämmer det att man måste kvala.

Det vet jag mycket väl. Dock hade hon ju faktiskt missuppfattat. För är det så att ryttaren har placering i 1,50 så behöver man ju inte kvala.

Kanske skulle jag låtit enbart det här vara kvar:
för att du och hästen ska få starta 1.30 ihop måste ni ha max 4 fel i två starter i 1.20. eller har jag missuppfattat, IGEN?

jag är junior, och har en 2 felfria rundor i 120cm från förra året och några med 8 fel, får jag starta 130 då? eller är det fortfarande tre 120 med max 4 fel för juniorer? måste jag kvala om iår eller gäller dom från 06-07?
e lite trög:angel:

Det gäller innevarande och det närmast föregående året (i år räknas alltså resultat från -07 och -08). I övrigt gäller de kval som nämnts ovan, så ja, du får starta 130 om du har två felfria 120.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Dressyr Sista dagen att pumpa in förslag till nästa års TR och jag sliter med vad jag tycker om kvalreglerna 😅 Vad tycker ni? Har ni lämnat in...
Svar
3
· Visningar
2 843
Senast: Fiorano
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka