Kvala 130 ?

W

Warhammer

´

om man ska kvala till 130 som junior måste man ha genom fört 3 stycken grundomgångar i 120 med högst 4 fel i varje start. Ryttare som på det sätt kvalat till 130 får starta annan häst med motsvarande kvalicering på samma höjd.

men om då jag startar flera (tex 3 stycken) hästar som redan är kvalade till 130 men inte jag , och om jag då startar varje häst i 120 men bara en gång är jag då kvalad till 130 lr måste jag starta EN häst i tre stycken 120 för att kvala ?

hahaha rörigt men hoppas ni fattar :angel: inte den bästa på att förklara :smirk:

Sv: Kvala 130 ?

´

haha va dum jag är nu när jag läser igen står det ekipage :smirk:

då måste man asso rida en och samma häst i tre 120 innan jag blir kvalad ?? :angel:

måste man kvala till 130 ????
de gjorde inte jag..

eller jo de gjorde ja ju eftersom ja red fler än 3 120 men tänkte aldrig på att de var kval utan gick upp i 130 då de kändes bra.

´
hehe joo det måste man iaf om man är junior men det antar jag att du inte är :),

men annars tror jag inte man behöver kvala ..

´
haha nån som vet vad som händer om man inte kvalar ? :smirk:

och visst får man som junior starta 125 utan at kvala ?

*haha känns som jag svarar till mig själv hela tiden :angel: *

Samma här, hoppade också en hel del 120 innan o även nån 125 innan, men har aldrig haft en tanke på att man måste kvala till 130.:crazy:
Tur att jag gjorde det iaf.;)

Är det bara så för juniorer?

Oj då...:angel:
Är du säker? Jag hoppade 4 120 innan jag hoppade 130, hade 4 fel i en o typ 8 fel i de andra, är alltså inte kvalad... Jag har aldrig hört att man måste kvala på storhäst, har det alltid varit så?

Enligt www.stallbacken.com

så gäller följande

Kvalificering
Kvalificering innebär att man måste visa att man är 'tillräckligt duktig' för att få starta i en svårare klass.

Kvalificering gäller ekipaget, man kan alltså vara kvalificerad med en häst/ponny, men inte med en annan.
Det är ryttarens ansvar att hålla reda på om ekipaget är kvalificerat eller inte.
På häst behöver man inte kvalificera sig förrän man skall starta på elittävling. Kvalificerar sig gör man genom att föregående eller nuvarande år ha klarat minst två felfria ritter i grundomgång 1,30- klass eller högre på nationell eller elittävling. Ryttare som under föregående eller nuvarande år fått placeringar i 1,50-hoppning eller högre får alltid starta elittävling.
Junior på häst: Ekipaget ska ha genomfört 3 grundomgångar 1.20 hoppning med högst 4 fel i varje för att få starta 1,30 hoppning. Ryttare som kvalificerat sig till 1,30 på detta sättt får även starta annan häst med motsvarande kvalificering på samma höjd.

Fast hade själv inte en aning om att de va så här ... Men så e jag sen länge senior och har inga planer på att hoppa 130 heller ;)

tror dom införde kval för juniorer-04 eller natt sant. inte medans jag var junior iaf. (inser att det var ett tag sedan hehe)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 283
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 980
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?