Kval till MSV B 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.

Saigon

Trådstartare
Har ni sett att fr.o.m nästa år så måste man kvala för att rida MSV B? För att få starta MSV B så måste man två gånger ha uppnått minst 62% i MSV C:1 eller C:2. Så vill man nästa säsong rida MSV B redan vid årets första start så måste man alltså se till att rida två stycken MSV C i år med godkänt resultat...

Visst kan man tycka att det är en hel del ekipage ute i MSV B som egentligen inte borde rida klasserna ännu, men jag tycker nog att det går till överdrift när man måste kvala till MSV B.

Vad tycker ni?

Sv: Kval till MSV B 2011

Jag tycker nog egentligen att det är bra. Finns en hel del ekipage ute som inte borde rida MSV B. Men jag funderar på vad som händer med alla toppryttarna. Har de någon slags dispens för att de redan rider GP på andra hästar, eller vad händer om Jan Brink eller någon på den nivån får en ny GP häst. Ska den då ned och rida MSV C först för att kvala till MSV B för att sen kvala till MSV A? Det känns ju lite konstigt. Samtidigt undrar jag var gränsen går? Ska alla som rider landslaget slippa kvala, eller alla som rider GP eller alla som rider svårklass, eller alla som rider svårklass på en viss procent?

Jag frågade en GP ryttare om det igår och de kan få dispens men de måste ansöka om det för 300kr.

Sedan så får fortfarande unghästar upp till 7år (?) gå direkt in i msvB/st George för att kunna kvala till championat o dyl utan att "tävlas sönder".

Man får ju hoppas att klubbarna inser att det kommer att behövas fler MsvC tävlingar iom kvalet till MsvB, annars lär det blir väldigt mycket bortlottningar i de klasserna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: Snurrfia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 310
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 141
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 824
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama