Kval till 4 års test i dressyr?

A

annie80

Hej allihopa! Har tänkt att starta i kvalitén med min 3 åring nästa år men hittar ingenstans vad man måste ha gjort innan. Trots att jag varit in på de flesta hemsidor (swede horse, asvh. m.fl) Kan tilläggas att jag är hoppryttare i grunden men har nu fått tag på en lovande gångartshäst som gått 3 årstestet neri Strömsholm i år som vart klass 1. T.ex i hoppningen ska man ju ha tre nollor i 1 meters klasser men vad är det i dressyr? Hade tänkt att "sadla" om till dressyr nu =) Tacksam för svar.

Sv: Kval till 4 års test i dressyr?

Detta hittade jag om 4-års championat i Dressyr.

Kvalificering till final
Kvalificering till final i Svenskt Avel och Sportchampionat kan ske på två sätt. Antingen genom deltagande i Kvalitetsbedömning eller genom kval vid Swede Horse regionala dressyruttagningar runt om i landet. Tid och plats se www.swedehorse.se

Uttagning vid regional dressyruttagning
Uttagning till final sker genom uppvisande av hästen under ryttare efter domarens anvisningar och inte via programridning. Ekipaget erhåller ett sammanfattande betyg innefattande gångarter, elasticitet, ridbarhet, form och utvecklingsbarhet. Även ryttarens sätt att rida hästen ingår i bedömningen. De 15 % bästa hästarna vid varje plats tas ut till final under förutsättning att minst 7,8 poäng uppnåtts. Dock tas samtliga hästar med 8,0 poäng och däröver ut till final.
E. Swede Horse AB fastställer i övrigt hur många hästar som skall inbjudas till Svenskt Avel och Sportchampionat.

Relaterad fråga: Har själv en 4åring som är duktig på att hoppa, dock har vi inte kommit så långt att vi hinner kvala genom 3st 1m rundor utan att stressa ihjäl oss. Vår enda chans är alltså bra poäng på kvalitéts. Men har jag fattat det rätt att man i så fall måste betala anmälningsavgift till Championatet innan kvalitéts bedömningen. Att man inte kan anmäla sig efter att man fått reda på om poängen räcker!?
Har det varit så innan också? Kommer någon att göra detta - betala innan kvalitéts (om man inte försökt kvala genom tävling innan - i vilket fall jag förstår att man ska betala innan)? Jag tycker det verkar lite "fult" sätt att få in en massa avgifter :grin:- bättre i så fall att sätta en högre avgift (nog för att 800(?) räcker) som man kan välja att betala om poängen räcker och man vill vara med i Championatet. Eller är det jag som är sniken:devil:

Sv: Kval till 4 års test i dressyr?

Hej allihopa! Har tänkt att starta i kvalitén med min 3 åring nästa år men hittar ingenstans vad man måste ha gjort innan. Trots att jag varit in på de flesta hemsidor (swede horse, asvh. m.fl) Kan tilläggas att jag är hoppryttare i grunden men har nu fått tag på en lovande gångartshäst som gått 3 årstestet neri Strömsholm i år som vart klass 1. T.ex i hoppningen ska man ju ha tre nollor i 1 meters klasser men vad är det i dressyr? Hade tänkt att "sadla" om till dressyr nu =) Tacksam för svar.

Till Kvaliten behöver du inte kvala till .

Mvh Mia

Liknande trådar

Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 599
Senast: mackan
·
Dressyr Är egentligen hoppryttare, men eftersom hästen nu är 9 år och verkar lovande i dressyren så tänkte jag att jag ska ge dressyren en...
Svar
14
· Visningar
4 474
M
Träning Ok, har suttit och läst lite och vart bara mer förvirrad... Kvalitetsbedömningen behövs det inget kval till? Utan man anmäler, åker...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: elle12
·
C
Tävling Om man tävlar i utbildningssyfte (som med alla 4åringar..) bara för att vänja hästen vid tävlingssammanhang och såklart för att jag...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?