• Trav
  • Trådstartare Trådstartare katten
  • Startdatum Startdatum
K

katten

jag har en liten fundering.
när jag ska upp på travet med starthäst hur får jag då tag på kusken? kommer han till stallet där jag står eller måste jag leta reda på honom själv?

Sv: kusk

håller med ovanstående!! Visssa kuskar går runt till alla de ska köra åt och kollar hur de vill ha det med värmningar, medan andra står och väntar vid deflieringen innan start om inget annat är uppgjort!

Sv: kusk

katten skrev:
jag har en liten fundering.
när jag ska upp på travet med starthäst hur får jag då tag på kusken? kommer han till stallet där jag står eller måste jag leta reda på honom själv?

Jag brukar ringa kusken och kolla läget runt lunch. :eek: :D

För då vet jag att jag är ute i god tid och kan göra upp via telefon om efter vilket lopp det ska värmas och så vidare. Speciellt om det är en kusk som kör i alla lopp utom lärlingsloppet. :smirk:

Det har funkat jättebra förutom en gång när jag ringde lite senare på eftermiddagen och skulle ha ÖK i ett tidigt lopp och ville att han skulle köra bilprovstart.
"Njaaaa, jag vet inte om jag hinner svarade han. Jag fick för mig att det var tisdag så jag åkte till Eskilstuna i stället" :D

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
612
Senast: Mli
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: ameo
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 683
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka