kurs inom hästfriskvård

S

Sock

Funderar på att gå någon kurs inom hästfriskvård. Kanske massage eller laser, Biolight och vad det nu kan finnas mer. Vad är mest behövligt på marknaden, alltså vad är det lättast att få kunder inom?
Vad kan apparaterna, tex en laser kosta som man behöver?
Tips på kurser?

Sv: kurs inom hästfriskvård

Hej

Massörer finns det gott om, och det är ett tungt jobb.
Biolight finns det en del beroende på vart man bor.
Laser är nog det som är mest gångbart, i allafall i skåne.
Laser ligger runt 32.000 och uppåt beroende på styrka och utförande.

Axelsons rekommenderar jag.

Lycka till :laugh:

Jo här finns ganska gott om massörer också, så det känns inte som att det är så lätt att få jobb inom det.
Vad jag har förstått så verkar Biolight inte vara testat på djur så man vet egentligen inte så mycket om effekten. Är Biolight och Pharmalight samma sak?
Ska kolla upp Axelsons kurser om laser. Finns det fler?

Har Axelsons verkligen Laser kurser? Hittar inget om det på deras hemsida

Pharmalight.se är Sverigeledande inom LED-ljus behandlingar på animalie sidan och har kliniska studier gjorda på djur på sin hemsida.

Jag har själv jobbat både med Biolight och Pharmalight men jag väljer helt klart det senare alternativet. Bäst support och kundservice :bow:

PM:a gärna om du har frågor angående Pharmalights produkter så hjälper jag dig gärna.

Mvh // Sita "Pharmalightare"

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: BoYo
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 707
Senast: Grazing
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
469
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 213
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31