Kultivator

Skaune

Trådstartare
Jag är stadsmänniska, därför begriper jag väldigt lite om lantbruksredskap. Jag behöver därför hjälp. Det är tänkt att denna skall användas till att harva på gården.

http://hem.passagen.se/eleonora/30mars%20004.jpg

Nu till den egentliga frågan. Jag anser att kedjorna skall ha något användningsområde, men jag kan inte begripa hur de skall sitta. Kan någon hjälpa mig?

Sv: Kultivator

Utan kättingarna kan du inte lyfta redskapet. Det är lite svårt att se på bilden eftersom jag inte ser någonting framifrån, ofta sitter kedjorna från sidorna i bak till mitten i fram. Här ser det dock ut som om du har krokar på sidorna i fram. Så - sidokättingarnakrokade i sidorna fram, och mitten stoppas i skåran i fram.
Men- har du ingen bonde i närheten som kan hjälpa dig koppla, så du får kättingarna på rätt längd? Vore nog absolut bäst, svårt att ge råd när man inte ser exakt hur det ser ut. Mycket lättare när man har grejorna framför sig... :)

Lyftfunktionen kommer inte att kunna användas så redskapet kommer att dras av bil. ;) Tack för informationen.

Den bilen som skall dra den harven är dödsdömd redan ändå. ;)

Sina sista dagar får den tjäna som traktor. He he

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 104
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag var på en arbetsintervju i december och allt verkade gå bra, vi kom överens om att jag skulle få börja på en praktik som skulle leda...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 354
Senast: Luff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: EmmaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama