Precis säger som @Lenis mat som antingen är färdig o bara behöver värmaas eller som kan ätas kall eller något som är snabbt, kaffe,godis och en massa cigg och gärna någon man kan ringa när det börjar bli tråkigt och man blir sömning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis säger som @Lenis mat som antingen är färdig o bara behöver värmaas eller som kan ätas kall eller något som är snabbt, kaffe,godis och en massa cigg och gärna någon man kan ringa när det börjar bli tråkigt och man blir sömning
Duktig vovve,då säger jag att hon börjar vid 03 tidenHela tiden. Lyckades lura i henne lite av min.
Så gjorde en av mina frallor,va fan jag hann inte ens sätta på kaffe,bara fånga valp,avnavla,väga andas o så på det igen,dom var 8st på 1.13 blankt.Jag hade laddat med massor med gott åt mig själv när Polly skulle få sin första kull. Jag hann inte röra något då hon födde sina 6 valpar på 58 minuter. Andra kullen 5 valpar på exakt samma tid. Denna gång struntar jag i snacksen
![]()
Hela tiden. Lyckades lura i henne lite av min.
36.8, orolig och hässjar, ut o kissa ofta. Bäddar inte, inga värkar. Matte börjar bli fundersam....Händer det något @Migo
Tror inte du behöver vara orolig än,ibland drar "förvärkarna" ut lite på tiden. Sov lite om ni kan.36.8, orolig och hässjar, ut o kissa ofta. Bäddar inte, inga värkar. Matte börjar bli fundersam....
Läget oförändrat här, jag har sovit i 20-minutersetapper några timmar på morgonen.Hade hoppats på valpuppdatering till frukost men aningen har @Migo fullt upp i valplådan eller så sover hon. Sova är klokt. Det känns som om man varit vaken i hundra år plus sprungit ett maraton efter en valpning![]()
Jodå. Till nästa gång har du en webcam igång till oss på bukePratat med min vet nu, hon tyckte det lät okej och att jag skulle fortsätta vänta tills tempen steg. Jag vill aldrig mer para en tik![]()
Pratat med min vet nu, hon tyckte det lät okej och att jag skulle fortsätta vänta tills tempen steg. Jag vill aldrig mer para en tik![]()
Så där gjorde våran tik när det var dax, vi väntade och väntade...36.8, orolig och hässjar, ut o kissa ofta. Bäddar inte, inga värkar. Matte börjar bli fundersam....
Nej hon sa det, så länge tempen är låg är det ingen fara. Matten föreställer sig en valp på tvären så långt in att den inte triggar värkar och därför tar död på hela kullen och mamman. Sen dör säkert nån av de andra vuxna av sympati, och så kommer huset brinna nerKommer nog till kvällen då. Tempen ska dock inte stiga till normaltemp utan att förlossningen är igång, men det sa säkert din vet. Annars måste du åka in.
Absolut inget konstigt att de inte kommit än så länge tempen fortsätter vara låg![]()
Jag har "grytsäkrat" hela hundgården, hon springer mellan de fyra olika fd. grytöppningarna och är jättearg varje gång hon ser att det ligger sten ivägen!Så där gjorde våran tik när det var dax, vi väntade och väntade...
Vid ett av kiss-tillfällena så tog hon chansen och försökte krypa in under husetHusse fick tag i en tass och drog ut henne igen - hela hunden hade redan "försvunnit".. Då blev hon sur och gick in och valpade istället
Sensmoral: låt dom aldrig kissa lösa...![]()
Elak matteJag har "grytsäkrat" hela hundgården, hon springer mellan de fyra olika fd. grytöppningarna och är jättearg varje gång hon ser att det ligger sten ivägen!
Jag tror också det börjar i kväll. Av nån anledning brukar de vilja valpa på kvällar och nätter.
Trots idogt tempande har vi bara hunnit se tempskillnaden innan i tid en gång. Det kan dippa och stiga skitfort så se tempen som en fingervisning, men inget att lita på![]()
Elak matte
![]()
Jag låter mina både gräva o gryta om det är lättåtkomligt och synligt och det är ljust ute.Ja. Jag tänker på alla de där tikarna som får valpa i en hundkoja ute. Jag tror fan de är mer nöjda med det än med soffa och vakande barnmorska!![]()