"kula" på senan

P

plastis

\"kula\" på senan

Min lille pojke har fått en konstig kula på senan på ena frambenet. Någon som kände på den tyckte att det verkade vara en broskbidning men hur kan dom få det mitt på en sena? Han är inte varm och inte öm och har inte haft sår på det stället "nångång".
Vad kan det här vara?

Re: \"kula\" på senan

Detta är ett solklart fall för en veterinär! Åk till en klinik o gör ett ultraljud på senan alt ta ut en vet som är spec på häst o har portabel ultraljudsutrustning.

Lycka till!

Igår var kulan borta :confused: fortfarande ingen värme. Kan det varit ett insektsbett? men på en sena?

Är du säker på att det verkligen satt PÅ senan då (jag skulle inte kunna avgöra det själv). Han kanske har fått ett insektsbett i huden ovanpå senas så att säga.

I ditt fall hade jag, som läget verkar nu, avvaktat ett litet tag, kylt benet, vilat hästen en vecka o sedan kollat igen. Alternativt kan du ju ringa en vettig veterinär o bara konsultera över telefon. Det hade nog jag gjort, men så har jag oxå haft en senskada på en häst tidigare, o vet hur segt det är att läka.

Lycka till!

Jag bara antog att det var senan för det är där folk visat mig att senan satt (tror jag) :o. Finns det någon som har en bra bild på var senorna sitter?
Det kanske inte alls var på senan och hittar ingen bra bild i mina böcker.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Corax
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar