L

Limen

http://www.alltombarn.se/du_och_barnet/testa-din-foraldraintelligens-1.1919

Var hamnar ditt föräldraskap?


125–150 FQ
Du har minst två barn – troligen tre – och en inskolning på dagis känns ungefär lika spännande som en middag på fiskpinnar och pulvermos. Du har fler vab-dagar än arbetsdagar per år och på försäkringskassans kundtjänst kallar de dig vid förnamn. Du har gjort dig av med alla illusioner om dig själv som en superförälder, och har för länge sedan slutat att tänka i termer av ”trött” eller ”sliten”. Självömkan är för veklingar, tänker du.

Jag hamnade här. Vet inte om det är positivt eller negativt egentligen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: kul test

85–120 FQ
Du har fått rutin på föräldraskapet och byter med van hand en blöja i mörkret medan du skakar vällingflaskan med den andra. Ditt hem är säkrat ner i minsta hörnlist och har du funderingar kring någonting som rör barn går du bara till din särskilda bokhylla för föräldralitteratur. Du är också noga med att med jämna mellanrum se till att få lite tid då du helt kan ägna dig åt dig själv.

Se upp med: Att känna dig för säker. Kom ihåg att en tredagarsfeber eller en trotsperiod alltid väntar bakom nästa hörn.



Ja, här hamnade jag.....
 
Sv: kul test

85–120 FQ
Du har fått rutin på föräldraskapet och byter med van hand en blöja i mörkret medan du skakar vällingflaskan med den andra. Ditt hem är säkrat ner i minsta hörnlist och har du funderingar kring någonting som rör barn går du bara till din särskilda bokhylla för föräldralitteratur. Du är också noga med att med jämna mellanrum se till att få lite tid då du helt kan ägna dig åt dig själv.

Se upp med: Att känna dig för säker. Kom ihåg att en tredagarsfeber eller en trotsperiod alltid väntar bakom nästa hörn.



Ja, här hamnade jag.....

Samma här! Sen om det stämmer är en annan femma ;)
 
Sv: kul test

Jag hamnade här:

85–120 FQ
Du har fått rutin på föräldraskapet och byter med van hand en blöja i mörkret medan du skakar vällingflaskan med den andra. Ditt hem är säkrat ner i minsta hörnlist och har du funderingar kring någonting som rör barn går du bara till din särskilda bokhylla för föräldralitteratur. Du är också noga med att med jämna mellanrum se till att få lite tid då du helt kan ägna dig åt dig själv.

Se upp med: Att känna dig för säker. Kom ihåg att en tredagarsfeber eller en trotsperiod alltid väntar bakom nästa hörn.

Tycker det stämmer rättså bra! :)

/Timsetim
 
Sv: kul test

85–120 FQ
Du har fått rutin på föräldraskapet och byter med van hand en blöja i mörkret medan du skakar vällingflaskan med den andra. Ditt hem är säkrat ner i minsta hörnlist och har du funderingar kring någonting som rör barn går du bara till din särskilda bokhylla för föräldralitteratur. Du är också noga med att med jämna mellanrum se till att få lite tid då du helt kan ägna dig åt dig själv.

Se upp med: Att känna dig för säker. Kom ihåg att en tredagarsfeber eller en trotsperiod alltid väntar bakom nästa hörn.



Ja, här hamnade jag.....


Jag också!
 
Sv: kul test

O jag hamnade......här:

85–120 FQ
Du har fått rutin på föräldraskapet och byter med van hand en blöja i mörkret medan du skakar vällingflaskan med den andra. Ditt hem är säkrat ner i minsta hörnlist och har du funderingar kring någonting som rör barn går du bara till din särskilda bokhylla för föräldralitteratur. Du är också noga med att med jämna mellanrum se till att få lite tid då du helt kan ägna dig åt dig själv.

Se upp med: Att känna dig för säker. Kom ihåg att en tredagarsfeber eller en trotsperiod alltid väntar bakom nästa hörn.
 
Sv: kul test

Hamnade här jag med. :)
Tycker det stämmer rätt så bra.
Men någon speciell föräldrabokhylla har jag inte. :D

85–120 FQ
Du har fått rutin på föräldraskapet och byter med van hand en blöja i mörkret medan du skakar vällingflaskan med den andra. Ditt hem är säkrat ner i minsta hörnlist och har du funderingar kring någonting som rör barn går du bara till din särskilda bokhylla för föräldralitteratur. Du är också noga med att med jämna mellanrum se till att få lite tid då du helt kan ägna dig åt dig själv.

Se upp med: Att känna dig för säker. Kom ihåg att en tredagarsfeber eller en trotsperiod alltid väntar bakom nästa hörn.
 
Sv: kul test

Jag fick lägsta - du har troligen bara ett barn och mycket avlastning... Jag har fyra barn - men har försökt att ha ett liv ändå!
 
Sv: kul test

Jag kanske är tråkig men jag tyckte inte det var ett sååå kul test. Inte många frågor jag kände att något alternativ passade.

Fick 85 p och sällar mig till skaran, kanske stämmer det, jag vet inte.
 
Sv: kul test

Här hamnade jag.
Det stämmer rätt bra in på mig... :angel:


125–150 FQ
Du har minst två barn – troligen tre – och en inskolning på dagis känns ungefär lika spännande som en middag på fiskpinnar och pulvermos. Du har fler vab-dagar än arbetsdagar per år och på försäkringskassans kundtjänst kallar de dig vid förnamn. Du har gjort dig av med alla illusioner om dig själv som en superförälder, och har för länge sedan slutat att tänka i termer av ”trött” eller ”sliten”. Självömkan är för veklingar, tänker du.
 
Sv: kul test

Jag tycker det där testet beror på hur man känner sig & inte hur man är som förälder.
De som fått exempelvis ett barn i testet kan ha 3 stycken men faktiskt inte tycka det är så komplicerat & det speglar av sig i resultatet.
Jag fick 70 poäng, har ett barn, avlastning vet jag inte om jag har, den andra som sköter barnet är ju såklart pappan & jag tycker det är miljoner ggr lättare att ha barn än jag hade förberet mej på.
 
Sv: kul test

*miniräknare.... någon?!?*
Fick 130... har två ungar med 18 månaders mellanrum... och har varit separerad från deras far några år för att ingen av oss stod ut! :crazy:
Behöver någon småbarnsförälder "peppning" så tveka inte att PM:a... det finns hjälp och stöd även om man inte tror det alla gånger och kärleken kan övervinna allt!:love:
 
Sv: kul test

Japp visst beror svaren på hur man känner sig allmänt och när man gör testet. Men sedan är barn så enormt olika. Med mitt första barn fick jag knappt sova och han var mycket krävande. Lill tjejen åt var fjärde timme i ca 10 minuter Hon vaknade en gång per natt och ville äta och somnade direkt om. Visserligen fick hon ibland ont i magen när hon åt så snabbt men det var en enorm skillnad. Hadde första barnet varit så lätt hadde jag inte tyckt det var någon konst att ha barn men nu visste jag hur det kan vara. Lite värre för de som har kolikbarn och får sova i skift.
Fick för övrigt 90p men nu var barnen små änglar i morse annars hadde nog resultatet blivit annorlunda.
Men på telefonfrågan är jag den andra i luren
 
Sv: kul test

Tja, Vincent är ju rena ängeln:love::
Hade jag haft ett kolikbarn hade poängen skjutit i höjden...har en teori varför jag fick ett snällt barn oxå, har många år sagt att jag bara ska ha en men detta gör ju att jag tycker det var så lätt så jag vill ha 3 minst, nästa blir väl en sån där "jobbig" en;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp