Sv: Kudde

Men vad knepigt, fick du inga broschyrer från socialstyrelsen på BB eller från BVC exemeplvis?

Jag tycker man läser om rådet lite överallt om man googlar på PSD.

Själva kudden har inget med PSD så att göra, men just för platta små huvuden. Så nu ska du använda en platt liten kudde och inte en "spädbarnskudde" om du vill introducera kudden för Milton.

Socialstyrelsen PDF

*kl*

Vår lille hade en kudde tills han var sisådär 4 månader och vägrade att sova på rygg mer, utan rullade över på sida/mage så fort han började somna och vaknade om man vände tillbaka honom. Då rekommenderade vår BVC att ta bort kudden helt. Innan var vi jättenoga med den, då han efter att inte ha haft någon kudde (bara mjuk hel "madrass") blev lite platt i bakhuvudet och det försvann med kudden.

Nu är han snart 9 månader och har fortfarande ingen kudde, av den enkla anledningen att har far runt som en skottspole i sängen och ligger således aldrig där kudden skulle vara i alla fall, samt att han allt som oftast sover på mage.

Senast ändrad:

Ella hade också lite platt huvud 0-3 månader men den växte bort ju äldre hon blev. Det tror jag är fallet med din lille och dom flesta andra som har lite platta huvuden i början ( om jag nu tolkade din text rätt ? )

Bebisar får lätt lite platta skallar, men för dom allra flesta växer det bort :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Tjatter Min sömn är det ju lite si och så med och den har givit mina närmaste lite goda skratt då och då. Hur sover ni? Jag sover med...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
10 219
Senast: fryckan
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Hästvård Har en häst som två år tillbaka blivit halt efter vintervilan. Vet. har inte kunnat hitta någon förklaring till hältorna, blev röntgade...
2
Svar
28
· Visningar
3 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka