S
smiling_sun
Mitt 4 åriga hbl/fbl har fått diagnosen kissing spines och har nu inte blivit riden på 7 månader. Antagligen har det uppstått genom att han varit sned i korset och då gått snett och utvecklat ks. Har nu ett samarbete med en superbra equiterapeut som hjäler mig att få han så pass bra att han ska kunna ridas. Men jag är skeptisk. Jag vill att han ska få ett så bra liv som möjligt och tycker inte att det är tvunget att han ska ridas. Och eftersom han är tömkörd regelbundet sedan 2 års ålder, och tycker det är kul, tänkre jag nu låna ut han till någon som vill köra in honom och kanske till o med tävla i körning. Hur brukar ks-hästar funka i körning? Har hittills bara fått positiva svar på den frånan, men tänkte fråga efter era åsikter med! Vissa tycker att jag ska prova att rida och sluta "dalta" och funkar han inte så är det ju "bara" att ta bort honom. Men han är ju bara 4 år, mkt vacker, bra temperament och huvud och den perfekta kroppsformen för att köras. Så istället för att chansa på att han kanske kan funka som ridhäst, så varför inte ge han en chans som körhäst? Vad tycker ni?