SpanskaLoppan
Trådstartare
Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när jag blev gravid. Nu är jag i v 30, dvs ca 2 mån kvar och får inte sova alls längre. Jag börjar bli desperat! Har den senaste veckan bara sovit 2-3 timmar per natt, den här natten fick jag nog ihop 2 timmar totalt på alla små tupplurar av ren utmattning.
Vad jag redan gör är:
Någon som har nåt tips?
Som förstår vad jag menar när jag påstår att jag i nättras var nära att fasen klösa av benen mot att få sova?
Hopp?
Får jag inte sova inatt så åker jag nog till akuten, så desperat känner jag mig. Jag ligger ju där i min sköna säng, nöjd och glad. Härligt trött och har längtat efter att få krypa ner och sova. Ögonlocken är blytunga och sen - en liten "myra" kilar över ena foten. Och en till. En till. En till. Tills hela fötterna, vaderna - ja ända upp till låren kryper - ilar, rycker, pirrar. Jag vill bara få sova...
Vad jag redan gör är:
- promenad på ca 40 min(foglossning gör att jag inte kan gå särskilt länge)och försöker göra 10-15 min yoga. Jag har redan två barn varav en är en aktiv åttaåring så rörelse i nån form kommer av sig självt för det mesta...
- Stretchar underbenen på kvällarna i tv soffan.
- Använder stödstrumpor
- Äter maxdos magnesium(+ multivitaminer för gravida, järn och omega 3).
- Dricker ordentligt med vatten(och äter massor av is för det är helt plötsligt det godaste som finns!).
- Maken masserar fötter och vader varenda kväll i minst 30 min.
- Högläge så fort det bara går.
- Svalt sovrum+sover med fötterna utanför täcket trots att monstret under sängen kan ta dom då
- Försöker hålla nere sockerintaget.
Någon som har nåt tips?
Som förstår vad jag menar när jag påstår att jag i nättras var nära att fasen klösa av benen mot att få sova?
Hopp?
Får jag inte sova inatt så åker jag nog till akuten, så desperat känner jag mig. Jag ligger ju där i min sköna säng, nöjd och glad. Härligt trött och har längtat efter att få krypa ner och sova. Ögonlocken är blytunga och sen - en liten "myra" kilar över ena foten. Och en till. En till. En till. Tills hela fötterna, vaderna - ja ända upp till låren kryper - ilar, rycker, pirrar. Jag vill bara få sova...