1,3 l låter mycket men när jag tänker på saken har jag snart druckit en liter te den här morgonen + ätit grötOj, den var större än jag trodde!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1,3 l låter mycket men när jag tänker på saken har jag snart druckit en liter te den här morgonen + ätit grötOj, den var större än jag trodde!
Fast mängden mat måste ju passera magsäcken först, hur kan den annars komma till tarmen?Det är tarmen man kan vidga efter en GBP. Den lilla fickan man har kvar är inte så mycket ”magsäck” längre.
Fast mängden mat måste ju passera magsäcken först, hur kan den annars komma till tarmen?
Men hur bearbetar kroppen maten då? För det gör den ju inte i tarmen väl? Magsyran och allt det där andra..Maten kan väl inte gå vidare obearbetad?Den ligger inte kvar i fickan utan ramlar ner i tarmen nästan direkt.
Men hur bearbetar kroppen maten då? För det gör den ju inte i tarmen väl? Magsyran och allt det där andra..Maten kan väl inte gå vidare obearbetad?
Bukspott och galla bearbetar maten, magsäcken är bara steg 1. Även i tjocktarmen bearbetas maten med olika enzymer.Men hur bearbetar kroppen maten då? För det gör den ju inte i tarmen väl? Magsyran och allt det där andra..Maten kan väl inte gå vidare obearbetad?
Men hur bearbetar kroppen maten då? För det gör den ju inte i tarmen väl? Magsyran och allt det där andra..Maten kan väl inte gå vidare obearbetad?