Krukväxter till katterna i vinter?

aprilmaj

Trådstartare
Visst finns det krukväxter som katterna kan äta i vinter när gräset ute är täckt av snö? Mina vägrar nämligen kattgräs. Men vilka inomhusväxter är ogiftiga?

Sv: Krukväxter till katterna i vinter?

Tack för det! Visst är den tacksam och klarar de flesta inomhusmiljöer? Har nämligen ganska kallt härinne på vintern.

De ar i princip ododliga. Ibland tror jag att jag skulle kunna odla dem i kylskapet (kolsvart och kallt)

de kan ju se lite risiga ut dock nar katterna varit pa dem rejalt, men jag fornyar mina genom att trycka ner skotten som de skickar ut i jorden igen.

Finns det några krukväxter pälsbollarna inte tuggar på är snarare min fundering? :banghead:

Våra gillar i alla fall växter med gröna, lite frasiga eller gräsiga blad. Allt ormbunkeliknande går åt i rasande fart till exempel. I en bra blomsteraffär står det på växterna huruvida de är giftiga eller ej, så kan man leta upp det man vill ha och sedan kolla om det är kompatibelt med att katterna tuggar på dem :)

Ampellilja är inte en liljeväxt utan en agaveväxt.
(Svärdslilja är heller inte en liljeväxt utan en irisväxt.)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
527
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 119
Senast: ameo
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka