Krubba i transport

Jane_Done

Trådstartare
Ja är det nån som har en smart lösning för hur man fäster något på en rund bom? Vill så gärna kunna ha en krubba utan att behöva borra i den främre väggen.

/Jane

Sv: Krubba i transport

Jo. Genom att borra fast en list i främre väggen :D , som man sedan kan hänga en krubba på.
En annan ide är ju dom här plastskynkena som finns till nya transporter, som är tänkta att lägga hö i/på. Funkar till kraftfoder också!
Eller gör en tornister(?) av en hink och ett rep, som du sedan kan hänga över nacken på hästen.

Jag knöt ett Balsnöre i gallret i mitt framfänster och hängde krubban där i.

Tornister! Det är ju underbart!

Hannely, jo en list i väggen är ju inte så dumt men som sagt, vill ogärna borra i nya fina lådan.

M_I. Låter som ett mycket bra förslag att ha krubba vid fönstret, då ser jag (som har fobier för att köra hästar i transport) ju dessutom att kamelen lever där bak!

/Jane

Jag ville egentligen inte heller borra i transporten, har dessutom en Boj-vagn i aluminium. Jag ville dessutom kunna sätta upp två krubbor för varje spilta och ha vatten i den ena.

Det blev list ändå, popnitad, fast i själva ramen, så det syns inte från utsidan. En list på vardera dörren (finns ju en skötardörr på varje sida på dessa vagnar) samt en list på varje sida av framfönstret.

Blev verkligen kanonbra. Perfekt att hälla i t.ex. snitt/hackad strå i krubban istället för hö i hönät när vi pausar på längre sträckor. Dessutom visar det sig att hästarna dricker betydligt bättre när de då har tillgång till vattnet en längre stund. Tidigare ville de nästan aldrig dricka när vi stannade och jag bjöd ur hinken.

Jag använde en ikea -kasse. Hänger ena handtaget runt den låsanordning som fäster bommarna och andra handtaget fäster jag i väggen i ett fäste för lampan. Har en star trailer och där funkar det utmärkt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 482
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 369
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar