krossad linfrö?

T

torra

Hejsan! Jag har hört och läst att det är bra att ge hästar linfrö. Men vart får man tag på det i större förpakningar än de som finns i mataffärerna? (ej linfrökaka)

/kram :bow:
 
Sv: krossad linfrö?

Jag har köpt 10 kg i kartong på Granngården.

Fast nu såg jag ju att du ville ha krossat, detta är hela frön...
 
Sv: krossad linfrö?

hej!
ett litet tips bara! kontrollera att din häst verkligen behöver linfrö som tillskott!
bara en onödig utgift annars!

ska du ge "råa" linfrö och inte pellets, glöm inte att förvälla dom i hett vatten! annars kan inte hästen tillgodose se sig dem och det kan bildas giftiga ämnen i hästens tarm

lycka till med din pålle!
 
Sv: krossad linfrö?

Det där var inte till mig, va?

För att svara på ett visst inlägg, använd svarsknappen i just det inlägget.:idea:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
366
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
977
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 583
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp