Sv: Kroppsvänliga smörjor för små (och stora)
http://img-2.fruugo.com/product/4/14/353144_max.jpg
Fick en liten prov-tub på en barn-mässa jag var på innan lillan kom ut.
Nu har hon varit röd och torr på kinderna,vänstra kinden VÄLDIGT irriterad och efter att ha använt denna ngra dagar är hon hur fin som helst. Har smörjt rejält morgon och kväll, men även flera gnger under dagen fast lite mindre då.
Står såhär på förpackningen:
CERIDAL
Fettkräm
Specialkräm för mkt torr och/eller utsatt hud. Innehåller endast 3 fettämnen och 1 olja, EJ vatten, konserveringsmedel, parfym, färg eller emulgator.
(Petrolatum, Cyclopentasiloxane, Cera Microcristallina, Paraffin). Vet inte om innehållet säger dej ngt, men mej säger det inget...Har facktist inte heller kollat upp det ännu. Kan bara säga att denna var bland det bästa i smörj-väg jag träffat på och då har jag själv atopiska exem.
Den lilla prov-tuben är nu snart slut, så ska springa till apoteket imorgon det första jag gör, och hoppas de har denna. Enl deras sida på internet ska det finnas ngt med samma namn, men osäker på det är just denna då det finns en hel serie i detta märke.
Läst på lite nu, och på farmateket.se finns det. Såhär står det om badoljan.
Innehåler varken färg, parfym, konserveringsmedel eller lanolin.Ceridal badolja är lämplig som komplement för vård av torr och mycket torr hud eller som grundläggande vård vid atopiskeksem, kontakteksem och psoriasis
Så finns det inte här på apoteket ska både badolja och mer beställas, och så hoppas jag alla deras produkter är lika bra som den jag redan har