Läste artikeln som var skriven i nya Ridsport där hon säger att hon inte gjort något fel m.m. Eftersom hon blev friad av RIN så kallade hon till presskonferense där hon håller fast vid sitt ord och sa att hästarna bara fått Vitamin sprutor (hon hade även vid ett annat tillfälle påstått att veterinären måste ha gått in i lastbilen och sprutat dem i lederna utan min vetskap, detta var något som hon inte verkar ha sagt under PK:en) och att hon inte såg om Veterinären sprutade i leden eller bara under skinnet ( Ett väldigt dåligt argument då jag aldrig varit med om att man sprutar vitaminer i skinnet Vid en led.) Kroon skyllde även på brist på information av veterinären, konstigt eftersom man verkligen får veta vad det är man sprutat hästen med när de gäller karens och övrig prestationsförmåga. Annars borde hon ju sett på fakturan från Djursjukhuset där det står de olika preparaten som använts...
De som är så frustrerande är att hon påstar att Maria Gretzer hade nonchalerat henne när hon bad om dopingprov, så var inte fallet utan Gretzer trodde på Kroons ord och stod på hennes sida fram till att de kom fram igenom Journalerna att hästarna blivit behandlade.
De som också är konstigt är att Sofia var först inte anmäld till Helsingborg, kan det finnas en läcka någonstans i SRF som sagt att dopingprov ej kommer att genomföras under tävlingshelgen och därför packade hon sina hästar och åkte, var det därför hon så påstridigt ville att hästarna skulle dopingtestas för att hon visste att de inte kunde göra de?
Satt även och läste på en ryttares hemsida som var på samma tävling i Helsingborg där personen skriver
" I helsingborg som jag själv var o tävlade så kom det upp i veckan att det fanns en häst dopad..PÅ TIDEN att det dök upp.Att man måste behandla en häst är en självklarhet för alla toppryttare och att man ibland också varit i gråzonen för vissa preaparat.Deta har jag inga problem med.Men att tävla med dom i kroppen på en häst det är ju hetl sjukt
DÅLIGT och osportsligt och helt cp idiotiskt när en häst skall prestera 4 dagar efter tror man verkligen att den här inflamtionen har gått bort på 4 dagar ???
då har man inte fattat det här med skada på en häst.Det o andra sidan inte 5 veckor som alla kliniker vill att det till heller. "
Har även hört från en annan ryttare att de gjordes behandlingar i form av laser I boxarna PÅ tävlingsplatsen på Rolex och Gucci...