Q
QueenMarion
Idag var vi på återbesök på djursjukhuset i Hbg och skulle få svar på biopsierna från mage och tarm på min 2-årige hund. Veterinären såg vid gastro- och endeskopiundersökningen ett gammalt magsår, vi har nu medicinerat i 2½ veckor och jag var helt inställd på att min hund skulle bli friskförklarad idag. Så blev det inte. Han har kronisk inflammation i mage och tarm och kommer efter en hög initial kortisonbehandling sannolikt stå på kortison livet ut. Jag var så chockad och ledsen över beskedet att jag lyckades lämna sjukhuset utan att betala! (Det löste vi dock med ett telefonsamtal när jag kom hem.)
Vad har ni för erfarenheter av liknande sjukdom och medicinering? Jag förstår att det varierar stort men vill gärna höra ändå, trots att vi inte kan veta hur det blir för oss.
På ett sätt är det skönt att få en diagnos, även om den är förfärlig, det förklarar mycket av hans konstiga beteende på senare tid. Tyvärr får vi avstå kursen i sökträning för han klarar inte av att ha så många "främmande" hundar så nära inpå. Han har ett väldigt stort behov av att vara ifred nu. Det svider i hjärtat att inte ha förstått alla hans tydliga signaler tidigare.
Snälla, ge mig hopp om att han kan komma att leva ett gott liv med sjukdomen!
Vad har ni för erfarenheter av liknande sjukdom och medicinering? Jag förstår att det varierar stort men vill gärna höra ändå, trots att vi inte kan veta hur det blir för oss.
På ett sätt är det skönt att få en diagnos, även om den är förfärlig, det förklarar mycket av hans konstiga beteende på senare tid. Tyvärr får vi avstå kursen i sökträning för han klarar inte av att ha så många "främmande" hundar så nära inpå. Han har ett väldigt stort behov av att vara ifred nu. Det svider i hjärtat att inte ha förstått alla hans tydliga signaler tidigare.
Snälla, ge mig hopp om att han kan komma att leva ett gott liv med sjukdomen!