Kronisk gastrit

Det kanske måste ges kontinuerligt för att ge bäst resultat? Eller så kan det vara nervsmärtor eller liknande och då hjäper nog bara Gabapentin som @Malibu_Stacy föreslog? Vad för någon autoimmun sjukdom tror veterinären att det kan vara?

Ortopeden vi träffade när vi började utredningen för 1 år sen misstänker polyartrit. Hon fick polyartrit när hon fick som 8-veckors spruta och blev jättedålig. Hon var inlagd i 2-3 dygn och de visste inte om hon skulle klara sig. Hon var inte min än då så har inte koll på detaljerna.

Ortopeden vi träffade när vi började utredningen för 1 år sen misstänker polyartrit. Hon fick polyartrit när hon fick som 8-veckors spruta och blev jättedålig. Hon var inlagd i 2-3 dygn och de visste inte om hon skulle klara sig. Hon var inte min än då så har inte koll på detaljerna.
Jag kan säkert googla det här men med tanke på namnet poly och artrit är det ledbesvär från flera leder? 😊

Då kanske för att få bäst effekt så behöver man kanske kontinuerlig smärtlindring?

Ja kanske det. Jag tycker bara det känns jobbigt att ge Alvedon under längre tid eftersom hon haft höga levervärden redan. Alvedon är ju inte snällt mot levern direkt. Hade känns mer värt att ta risken för leverpåverkan om jag upplevde att Alvedonen hjälpte bättre.

Nu har Minn fått omeperazol (eller esomeperazol egentligen) i 10 dagar och hon blev piggare och bättre till en början men nu har hon kräkts några gånger igen under helgen. Sist hon fick omeperazol hjälpte det inte heller 😭

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
805
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
38 844
Hundhälsa Hej. Har en hund med möjlig tonsillinflammation, han dricker enorma mängder vatten, antagligen för att det lenar i svalget. Har fått...
Svar
10
· Visningar
2 420
Senast: Steffe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka