Kronch Basic

Enya

Trådstartare
Någon som har testat kronch basic- torrfoder tilkl sin hund? Är det bra eller dåligt?

Sv: Kronch Basic

jag tycker att det är ett skitdåligt foder.... hunden blev lös i magen och sket mycket mer än om du tex ger den royal canin eller purina....

:) Hittade tråden när jag sökte på google:)
Självklart så måste jag svara :smirk:
Den erfarenhetan vi har är att om man gett ett foder av "sämre" kvalitét tidigare (mindre lättupptagligt protein) och sedan byter rakt av mot Kronch kan man få en reaktion på magen...Detta undviker man genom att man byter gradvis över några dagar.

Vi har hört av en uppfödarkollega att hundar som han importerat från Frankrike som gått på budgetvariantfoder tidigare reagerar med lösa magar några dagar. Det är ett "kraftfoder" av oerhört hög kvalitét. Faktiskt det bästa vi provat någonsin. :bump:
Ha det:)

www.vixax.com

Jag har bytt foder faktiskt. Min tik fick då någon lightvariant ( minent har flyttat såp jag minns inte alls vilket det var) och jag var ute med henne på långa promenader, men hon ökade bara stadigt i vikt så jag ger henne nu bento kronen light. valpen får samma märke fast unghundsfodret. Båda två är jättefina och verkar trivas bra på det fodret faktiskt. Så jag komemr att fortsätta med det. Dessutom var det andra lite svårt att få tag på just där jag bor.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
616
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 556
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama