Krock med hästtransport i Tollarp

Sv: Krock med hästtransport i Tollarp

Låt mig gissa...Dragbilen hade löst drag som lossnade och vajern som en ögla runt dragkroken som inte fanns :crazy:

Eller så fick dom inte på släpet ordentligt och det släppte..

Det du skriver är tyvärr vanligt , jag jobbar på ett hästtrailercenter och vi har fått in 5st transporter under 2009 som har "tappat" dem men hästarna har klarat sig med lindrigare skador som tur är. att lägga vajern runt ett avtagbart drag borde vara olagligt men många bilar vet jag saknar ögla att fästa den i. Besiktningen borde ge nedslag om man inte har en ögla vid sidan av draget. Det handlar faktiskt om säkerhet på väg!

att lägga vajern runt ett avtagbart drag borde vara olagligt men många bilar vet jag saknar ögla att fästa den i.

Det luriga är ju att det ÄR olagligt, MEN tillåtet om ögla saknas...

För säkerhetens skull är det ju helt förkastligt att det ens finns bilar/drag utan ögla. Lagen ovan är ju ganska tandlös iom det.

Det luriga är ju att det ÄR olagligt, MEN tillåtet om ögla saknas...

För säkerhetens skull är det ju helt förkastligt att det ens finns bilar/drag utan ögla. Lagen ovan är ju ganska tandlös iom det.

Och direkt livsfarlig :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen blev en häst påkörd av en bil i skånska Tollarp. Polisen tillkallades, men innan de anlände till platsen hade bilföraren...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: Marita73
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I september förra året stoppades en bil med hästtransport av polisen - bakom ratten satt en kvinnlig hästhandlare, och i transporten...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästtransport krockade med en älg sent på fredagskvällen. Olyckan inträffade mellan Nybro och Trekanten och orsakade totalstopp i...
Svar
0
· Visningar
285
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästtransport har vält på väg 25 utanför Nybro efter krock med en älg. Tre personer och en häst har färdats i bilen och uppges vara...
Svar
0
· Visningar
297
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama