Kriteriet blir av!

B

BJÖRKIS

Fick ett glädjerus nyligen då det är bekräftat att kriteriet för araberna blir av, det va väldigt oroligt ett tag, endast 5 hästar kommer till start. Jag har valt att plocka bort Nogaar ur loppet då han inte tagit Oslo som jag velat, tappat ganska mycket i vikt, har dock ingen feber eller något. Men eftersom han visade väldigt nervösa tenderser i ledvolten har jag valt att han ska få ta det lite lugnt ett tag framöver, för hans egen skull. Men Nariaat är fit for fight, hoppas på att kunna ta igen det som hände på Övrevoll, han är otroligt laddad och fin inför Söndagen, rider sent på kvällarna för att skona honom mot värmen, vi har 50 grader i solen!!! Inget jag ens vill gå ut i och börja arbeta. Dessvärre fäller han tänder och är något irriterad i munnen pga detta, men jag hoppas inte att det ska vara något större problem för honom.

vad roligt att det blir av!! Det är bra av dej att låta hästen ta det lugnt ett tag!

Här är det också jättevarmt! men vill bara ligga i poolen hela dagarna. Ska rida ikväll när solen böjar gå ner.. :rofl:

Härligt att Nariaat mår bra efter händelsen på Övrevoll.. och att Kriteriet blir av, stort *LYCKA TILL*!!!

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Vad kul. Tycker du har en mycket sund inställning till dina hästar, det gillar jag. Kommer säkert att gå bättre nu än i Oslo. Håller tummarna stenhårt.

Jag är jätteglad att de genomför löpet! Hade planer på att resa till Frankrike annars, nu blir det inte så. Dock är han anmäld till England den 21 September, vinner han Kriteriet åker vi, annars stannar vi hemma. Han gör sig bäst på distans runt 1200 m, men Göteborg gick ju fint och det var ju 1600 m, samma distans i England. Jag har kollat upp deras tider och det var inte så skrämmande, jag förväntar mig inte att vinna men han bör sluta där framme nånstans.

Söndag känns väldigt långt borta just nu, har äntligen fått min favoritjockey, Gråberg, han är ruggigt bra i mina ögon, rider mycket för hand och total fokus, det gillar jag. Dessutom är han trevlig som få och har en glädje som sprider sig till alla omkring. Vill att han ska rida Narreman i de flesta löp framöver, vill inte hålla på att byta mer på honom nu helst, det är redan för många. Vill få ett ekipage som känner varandra, det ger ännu bättre förutsättningar.

Spännande värre med Kriteriet och England.. mmmmm, tumhållning på 'G'!

Hoppas att du får behålla Gråberg framöver, han är väldigt eftersökt som jockey.. håller med dig i allt om honom, jag är kompis med hans 'svärmor' ;)!

Good, good LUCK!!!!

japp gråberg är bra, han frågar ´mycket om hästarna innan man släpper dom när man ska ner till banan..vissa sitter ju bara stilla å är tysta..men linda bro är också bra!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka