Kristaller i kattlådan

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Anna_K
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 234
A

Anna_K

Är det någon som testat kristaller i kattlådan? Jag har bara hört om detta, som jag förstått det så byts kristallerna ut rätt sällan. Man plockar bara bort bajset och allt kiss sugs upp av kristallerna och lämnas... ja, länge... Det ska visst inte lukta heller. Bara se allmänt läbbigt ut.
Någon som har erfarenhet av dessa?

Jag testade det, men äcklades av att hela lådan blev alldeles gul och kladdig på insidan. Tror inte mina katter skulle värdera den lådan speciellt högt, så den åkte ut efter 2 dagar :smirk:

Dessutom tog det flera månader att få bort alla kulor från lägenheten. Gissa hur kul katterna tycker det är att leka med små kulor som rullar jättelätt !?

Tack för svaren, det verkar inte vara någon hit...
Jag hade hört sedan tidigare också att det ser rätt äckligt ut...

Jag använde det rätt länge till mina katter. Tyckte det funkade bra, det luktade verkligen inget (om man bytte ut sanden så ofta som man skulle, varannan vecka om man har två katter). Det som fick mig att sluta använda den var att det gjorde så f*rbannat ont att trampa på dom små kristallerna som hamnade överallt i lägenheten.
Så jag bytte till först Toa-Lätt, som funkade bra till två katter, men som började lukta med tre katter. Nu har jag vanlig klumande sand.

Skulle tro att katterna själva föredrar sanden, den är mest "krafsvänlig".

Har använt det. Fungerade bra med en katt, men med två katter blev det för mycket. Mamma använde det också ett tag, hon gjorde dessutom så att hon sköljde upp kristallerna, torkade dem och återanvände dessa (uppdelat på ca 50% gammalt o 50% nytt grus) Fungerade utmärkt

Liknande trådar

Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: escodobe
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 262
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10