Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag inte bara gnag från möss i husets väggar. Nu är det en som har kommit in i huset. Med andra ord är skrämman som hyresvärden köpte helt verkningslös.

Det var igår morse som jag noterade att någon käkat upp tulpanlökarna i en kruka som jag hade stående i ett hörn i väntan på att de skulle grävas ner i trädgården. Lökarna var helt enkelt puts väck och de vissna blommorna utspridda runt omkring.

20150311_082217liten.jpg

Den här gynnaren tycks också vara smart nog att klara sig undan musfällan jag har bredvid sophinken. Igår kväll när jag var hemma, hörde jag fällan gå igen. Jag öppnade skåpluckan och där satt musen, dock inte i fällan. Den hade tydligen fått sig en smäll men var levande och kapabel att springa. Hyresvärden kom upp med ytterligare en fälla, men som var av en annan modell där musen först måste krypa genom en tunnel för att komma åt godiset.

I morse, medan jag fortfarande låg kvar i sängen hörde jag en fälla gå igen. Det var den gamla fällan som gått igen, men det satt ingen mus i den den här gången heller. Den modellen av fälla är ju totalt skräp, då den inte garanterat tar mössen utan riskerar att skada dem. Nu lämnar jag den origgad så hoppas jag att musen går i den andra fällan. Och funkar inte det så får jag väl låna hyresvärdens svarta katt. Vi är ju redan bekanta med varandra och hon är också bra på det där med att ta möss.

Igår kom jag också till skott med att klippa av mig håret. Jag klippte av, vad jag tyckte var en hygglig bit, men sedan när jag tittade på resultatet i spegeln så såg håret fortfarande väldigt långt ut. De längsta stråna gick fortfarande till midjan. Undrar hur långt håret var från början? Man skulle kanske ha tagit en före-bild.

20150311_193412liten.jpg

Det har hänt tidigare att jag haft så långt hår att jag helt enkelt har suttit på de när det varit utsläppt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 818
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte riktigt lyckats hålla goda rutiner. Idag var det tredje dagen på rad som jag inte lyckats göra en promenad. Jag har inte...
Svar
17
· Visningar
1 355
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama