Kreta for dummies

SaraMara

Trådstartare
Sambon och jag har rest runt jorden men aldrig varit i Grekland, vilket pinsamt nog innebär att vi har nollkoll. Tänker oss nu en lugn och skön (och solig, hoppas vi!) vecka i mitten av maj på Kreta.

Vi söker mysiga promenader i maklig takt, god mat, vackra vyer, dagsutflykter till vackra stränder, båtturer och lite lagom kultur (klättra upp i raviner och annat vi brukar roa oss med får anstå tills jag inte längre känner mig som en flodhäst) och bara skönt häng.

Känner oss dock vilse när det gäller val av ort, var vill vi bo och flyga in på? Chania? Heraklion? Do's and dont's? Något vi inte får missa, något vi kanske bör se till att missa?

Vet inte om man får länka till andra forum, men om du inte redan hittat det så finns det ett väldigt aktivt forum om Grekland, googla! (sidan heter god morgon på grekiska).

Åk inte till Grekland. Flyktingkatasrrofen har förstört allt lugn som tidigare fanns. Landets ekonomiska läge gör inte saken bättre.

Åk inte till Grekland. Flyktingkatasrrofen har förstört allt lugn som tidigare fanns. Landets ekonomiska läge gör inte saken bättre.
Bullshit. De flesta turister märker varken av det ena eller det andra. I synnerhet på Kreta märks inget alls av det. Hur desperat är du i ditt trollande egentligen?

Bullshit. De flesta turister märker varken av det ena eller det andra. I synnerhet på Kreta märks inget alls av det. Hur desperat är du i ditt trollande egentligen?
Vi märkte faktiskt av det när vi var där förra året, men var bara pga stridsflygplan som gick ut ofta på patrull över havet. Kan inte påstå att det var så störande. Lär inte vara mer idag

Kl
Vi var på en ort utanför chaina, nära en tysk militärkyrkogård. Roligt för mig som är historieintresserad. Kan rekommendera att prova honungs raki! Och om ni bor i Värmland kan ni gärna importera en flaska :angel:

Vi märkte faktiskt av det när vi var där förra året, men var bara pga stridsflygplan som gick ut ofta på patrull över havet. Kan inte påstå att det var så störande. Lär inte vara mer idag

Kl
Vi var på en ort utanför chaina, nära en tysk militärkyrkogård. Roligt för mig som är historieintresserad. Kan rekommendera att prova honungs raki! Och om ni bor i Värmland kan ni gärna importera en flaska :angel:
Flygplan räknar jag inte som "märka" av det. Jag håller ofta till i östra delen av Egeiska havet (dit flyktingarna kommit) och har i alla år sett patrullerande militärfartyg. Alltså långt innan "flyktingkrisen". Det är alltid militär aktivitet runt den gränsen i havet.

Flygplan räknar jag inte som "märka" av det. Jag håller ofta till i östra delen av Egeiska havet (dit flyktingarna kommit) och har i alla år sett patrullerande militärfartyg. Alltså långt innan "flyktingkrisen". Det är alltid militär aktivitet runt den gränsen i havet.
Nej inte jag heller egentligen sen de började köra över mitt hem

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka