anna__panna
Trådstartare
Har hamnat i en tråkig sits med en före detta inackordering som flyttat nu i jul. I somras gjorde vi som alla somrar en årlig storstädning av stallet. När de nu var inhyrda hjälpte de till att städa stallet med hetvattentvätt och klor som de hade tillgång till. Själv hade jag en ny högtryckstvätt jag skulle använt annars och det här var inget jag hade bett om utan de fixade på eget bevåg vilket jag såklart blev tacksam för. Vi hjälptes hur som helst åt den dagen.
Nu efter flytt vill de skicka faktura för det jobbet. Det var vid tiden helt frivilligt och ingenting jag beställt av dem som företag eller liknande, utan vi hjälptes åt som man hjälps åt med det som behöver göras. Jag frågade efteråt om och i så fall vad de ville ha för det, trots att jag som sagt inte hade bett dem om hjälp utan hade fixat det själv annars. De ville då inte ha något.
Frågan är om man kan ändra och komma i efterhand och göra såhär, ett halvår senare? Känns ju helt befängt.
Nu efter flytt vill de skicka faktura för det jobbet. Det var vid tiden helt frivilligt och ingenting jag beställt av dem som företag eller liknande, utan vi hjälptes åt som man hjälps åt med det som behöver göras. Jag frågade efteråt om och i så fall vad de ville ha för det, trots att jag som sagt inte hade bett dem om hjälp utan hade fixat det själv annars. De ville då inte ha något.
Frågan är om man kan ändra och komma i efterhand och göra såhär, ett halvår senare? Känns ju helt befängt.