Krav på stall vid betesgång?

danilo

Trådstartare
Jag undrar över vilka egentliga krav som finns gällande stall när hästar går på bete, säg 3 veckor? Måste det finnas stall i närheten eller räcker det med att sätta upp ett skjul i hagen mot regn och blåst?

Någon som vet var man kan läsa mer om det här?
Tack! :)

Sv: Krav på stall vid betesgång?

Du behöver inte ha något stall vid betesgång, så länge det växer gräs ihagen.

Så länge det växer gräs? Vad skulle det göra för skillnad? :confused:

Jag kom just på att jag nog egentligen inte menar något regelrätt bete, utan mer som en skogshage. Men skulle det spela någon roll alltså? Träd är väl bättre skydd än gräs? :)

Så länge det växer gräs? Vad skulle det göra för skillnad? :confused:

Jo, men man vet ju att när hästen har mat att äta så håller den mycket lättare sig varm. :) Förmodligen det lagen syftar på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 189
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 378
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 429
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve