Krav för provlopp?

Gabbi

Trådstartare
Vad är det för (licens)krav på en person som ska köra provlopp?
Visst måste väl hästen också stå i träning hos någon som har någon slags licens också, för att försäkring ska gälla?

Sv: Krav för provlopp?

Missade ett svar. Jag tror inte du behöver ha körlicens för provlopp(beroende på vem som ordnar provloppen)

Hos oss får man bara köra om man har eller har haft körlicens, vi har provlopp utan master även om det skulle behövas i bland. :angel:

Ok. Det är Cicci det gäller. Hon har en granne som vill att hon ska köra provlopp med dennes häst, och hon hoppades desperat att det skulle finnas hårda licenskrav för sånt. :)

Men om man inte HAR licens borde det väl bara vara att hänvisa till att banorna BRUKAR ha de kraven? :idea:

På vår bana måste de som har hand om licenskurserna säga att nu är det okej att ni startar i provlopp.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: miumiu
·
Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: MiniLi
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka