Krav för att kunna aspirera på landslagsplats ponny/jun/YR.

Sv: Krav för att kunna aspirera på landslagsplats ponny/jun/YR.

Jättebra att höja gränsen tycker jag! Det rensar bort lite "skräp" på mönstringarna...:D

Tja, jag har aldrig varit på någon mönstring så jag kan inte uttala mig om det är skräp där eller inte... Man lär ju knappast bli kallad till mönstring om man inte uppfyller kraven?

Jag tror iaf att det inte kommer att bli så många som kommer att aspirera på plats. Tittar man tex på resultaten från junior-SM så var det inte många som kom upp i några 66%.

Man blir inte kallad, uppfyller man kraven får vem som helst mönstra.

Man blir inte kallad, uppfyller man kraven får vem som helst mönstra.

Det vet jag också - men hur kan du tycka att de som uppfyller kraven är "skräp"? Hur många mönstringar har du varit tittat på? Jag har inte sett någon mönstring, så jag vet inte vilka som brukar känna sig manade att prova.

Jag har inte sett en enda, men vet vilka som har varit och mönstrat på respektive ställe och det räcker gott och väl.

Fast domarna låg ju exceptionellt lågt för juniorerna på SM.. Med tanke på att alla har kvalat in på över 64% och plötsligt ligger ungefär halva startfältet på precix 60% då är det något som inte stämmer riktigt.

Om man vill få med ekipage som kan hävda sig internationellt så är det ju jättebra att gränsen höjs.

Regionalt? Hoppsan, det borde ju vara lättare än sm-kval..

KL
Jag tycker det är helt rätt att höja gränserna, så högt är det inte och det ska ju trots allt krävas en del för att vara aktuell för ett landslag...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka