Kranen läcker, eller snarare sprutar! Hjälp!!

sophia93

Trådstartare
Våran kran till badkaret gick sönder igår. Den går inte att stänga av utan det bara rullar på när man försöker stänga av. Vi har provat skruva av övre delen och dra år inuti men det funkar inte. Utan kranen är på näst intill högsta styrkan så vi har fått stänga av vattnet i hela huset.

Att köpa nytt kostar runt 2000kr så finns det några tips på vad man kan göra eller vart man hittar billiga är jättetacksamt!!

Sv: Kranen läcker, eller snarare sprutar! Hjälp!!

vilken typ av kran? Bild kanske...?

Det finns säkert begagnat att få tag på "nästan överallt". Sätt dit nåt som funkar men itne är så fint tills dess ni hittat vad ni verkligen vill ha.

Jag är säker på att det finns bukare som har utbytta grejor liggande i förråd och bodar.

Det måste väl finnas en ballofix i badrummet så att ni kan stänga av vattnet bara där? Jobbigt att ha allt vatten avstängt.

Men visst finns det billigare blandare (gissar jag att det är du ska ha). Googla så ska du se att du hittar sådana som kostar en bit under 1000 kr.

Blocket borde det definitivt gå att hitta något på.

Jag kan ta kort sent ikv om någon vet något smart. Den är ganska gammal så borde ju bytas men har inte riktigt råd just nu. Ska söka runt på blocket.

Jag hade inte köpt en beg. risken när jag hade hemma rörmockare för nått år sen var att packningen(?) är kass och de kostade nästan lika mycket att byta som en ny kran. Vår var förvisso kass i köket och då rekommenderade de inte att köpa en billig. Särskilt om det är bostadsrätt då kunde man tydligen bli betalningskyldig om man hade en dålig kran och bekosta all felsökning i huset.
Nu talar jag bara om vad min rörmockare sade och vad jag minns från det. Notera att det är närmare två år sen. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Yrja
·
Q
Hästmänniskan Vi, jag och min sambo har stora problem med vår hyresvärd. Vi har en lägenhet i en förort och längtar ut på landet. Av en ren slump red...
2
Svar
29
· Visningar
3 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka