Kramper i benen! Snälla hjälp fort..

Capable Case

Trådstartare
Är det NÅGON här inne som någonsin varit med om en häst som har okontollerade kramper i alla 4 benen? Det är rätt bråttom för vet. har gett henne max nån dag innan de måste slakta henne.. Och de har inte en aning om vad det är!!! De har pratat med Strömsholm som också står som frågetecken..

Hästen får alltså kramper hela tiden i alla 4 benen ser ut som när sparkar efter flugor. Men de är okontrollerade.. Hon vill INTE gå och är väldigt orolig och svettas... Vet har gett D-vitamin., Kalcium, Magnesium och tagit blodprov mn vill inte skicka iväg nåt prov än för att det är dålig prognos säger hon!

Någon som har någon idé och som sett något liknande?? :confused:

Sv: Kramper i benen! Snälla hjälp fort..

Gud så obehagligt! Har aldrig hört om något liknande. Hoppas det blir bätter/ni kommer på vad det är.

Ullis

Usch, vad otäckt.. Misstänker man inte erlichios??

Nej tydligen inte! Var själv inne på det och sen har jag varit inne på nån typ av korsförlamnings liknande.. men det avfärdade vet. VI har inte en aning och eftersom inte ens strömsholm vet så ser det tyvärr ut osm att det itne finns mycket att göra.. Hon ska få tills imorgon på sig.. De tär så fruktasnvärt! Hon verkar iaf inte ha ont och äter och så... Men de där kramperna gör ju att hon inte vill gå och det vet vi ju alla hur det går med magen då...

Ingen annan som vet något alls?

Tyvärr, ingen aning! Usch, vad hemskt! Hoppas att det blir bättre !!

Senast ändrad:

Hur började det? Var det efter någon särskild händelse? Håller det på hela tiden?

Håller alla tummar jag har!!

Hur har det gått? Låter otäckt! Hoppas det har blivit bättre!

Jag hoppas att det gick bra med hästen... Berätta gärna hur det gick.

Vet en häst som fick ett krampliknande tillstånd efter en spark i huvudet. Har för mig att den på bara några timmar blev så dålig att den bara låg ner och ryckte. Den nödslaktades i boxen. Sparken hade den fått under dagen i hagen (ägaren upptäckte det när hästen skulle tas in på kvällen) och när den togs in kunde den knappt gå utan hade mycket ryckningar, dock tror jag att den hade det i hela kroppen. Det är jättemånga år sedan detta hände och jag minns tyvärr inte detaljerna då jag inte var så gammal.

Hon har startat en ny tråd inne på gnägg - Gårdagen en jobbig dag .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka